hoe behandel een sneetje aan je mondhoek?

zo'n sneetje dat steeds weer open gaat als je gaapt oid. als ik er niks aan doe is het na een aantal dagen weg. is het sneller te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K
Snuffel
13 jaar geleden
Kei irritant is dat ja.

Het beste antwoord

Wat mij heel goed heeft geholpen is Miconazol (tip van de drogist). Het is voor schimmelinfectie, ook te koop van het eigen merk bij Etos, Kruidvat. Het is voor uitwendig gebruik, maar als je er verstandig mee omgaat werkt het perfect!

Toegevoegd na 1 minuut:
En je bent er in een dag of 2 vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 9 van de 10 gevallen is het inderdaad een (onschuldige maar hardnekkige) schimmelinfectie. Goeie tip, waarvoor een +! Als het niet helpt natuurlijk naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er mee naar mijn huisarts geweest, en hij had er geen oplossing voor. Vandaar mijn gang naar de drogist!

Andere antwoorden (10)

Insmeren met vaseline en goed bijhouden. Verzacht het allemaal wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier een stukje uit de link

Wat kunt u er zelf aan doen?

In het algemeen zal het drooghouden van de mondhoeken de kans op infecties verkleinen. Het likken moet worden beperkt. Bij mensen met een gebitsprothese is het belangrijk dat deze goed past en goed schoon wordt gehouden.
U kunt een beschermende basiscrème gebruiken op de mondhoekjes en de lippen om te voorkomen dat de kloven erger worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ natuurlijk mensen met een gebit moeten de mond wijder open doen met kans dat t weer openscheurt
Wijst vaak op een vitamine C tekort.

Smeer het in met uierzalf of vaseline. Neem een kuur vitamine C van twee weken en hou het bij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken het.
M.i. is dat niet een echt sneetje, maar lijkt meer op een
kloofje, zoals je die ook hebt b.v. op je handen en vingers bij een snelle weersverandering. Het zou me niet verbazen als je ook wat last hebt van ruwe lippen.

Vraag eens aan je arts of je een tubetje Traimcinolonacetonide 0.1% FNA crème mag hebben.
Als ik het daarmee even heel dun aanstip, is het kloofje snel weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liever een antischimmelmiddel dan een corticosteroïd. om mee te beginnen. Maar goed, combinatie van die twee, allebei mild, wordt ook vaak toegepast als je voor het resultaat gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een antischimmel middel en een corticosteroïd lijken mij allebei overdreven. Het is immers geen infectie.
je kan ook labello erop doen dat houd t soepel en of vaseline..
het eten van voldoende fruit geeft je lichaam meer vitamine c
en als je geen fruit hebt doen de vitamine c pilletjes ook wonderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bij mij echt heel goed werkt is klovex van kruidvat eigenmerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Werkt dat ook goed voor je handen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat werkt voor je handen ook erg goed!
Al genoemd uierzalf en vaseline.
Mocht je dat niet in huis hebben en daar nu even niet aan kunnen komen, het is immers zondagavond, zou je er wat olijfolie op kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb ik ook altijd last van, bij mij werkt calendulan zalf. Vaseline en labello werkte niet, na een paar dagen was het al bijna over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi, het beste helpt voor mij dan oogzalf (dus zalf tegen een licht ontstoken oog)! die tip kreeg ik van mijn huisarts en het werkt wonderwel en is bovendien goedkoop.
zoals je weet mag je oogzalf slechts één maand gebruiken voor je oog, maar je kan de tube nadien opmaken voor minder gevoelige lichaamsdelen, zoals je lippen, ontstoken puistjes etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag bij je apotheek eens om een proefzakje van de cicaplast. Dat is een herstellende creme van La Roche Posay.

Ook kun je proberen om er zinkgel op te smeren want dit werkt uitdrogend. Verder is het belangrijk om de lippen in de winter extra te verzorgen met een labello.