Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat ik steeds vocht bij me knie krijg?

hallo
bijna 3 a 4 keer in de week krijg ik flink vocht bij me knie schijf wat natuurlijk pijnlijk is me knie is dan flink dicht en kan zelfs me huid een stuk omhoog tillen wat echt raar is als ik het niet heb kan ik dat ook niet
wat kan het betekenen als je steeds vocht bij je knie heb het is altijd me rechter knie

Toegevoegd na 1 minuut:
dicht is dik sorry

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zei de dokter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben er nog niet mee langs de dokter geweest vanwege me werk.
tsja ik krijg nog vele onderzoeken voor hamstrings dus dan ook aangeven bij ziekenhuis over me knieen hopelijk kunnen ze me snel helpen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vocht in je knie ontstaat door irritatie van je kniekapsel. Het kniekapsel produceert gewrichtsvloeistof, wat gebruikt wordt voor de smering van je kniegewricht. Overproductie van dit vocht zorgt voor een dikke knie.

In veel gevallen is de oorzaak in de knie te vinden. Mogelijk is er iets beschadigd zoals een meniscus of knieband (arthrose / arthritis??). Tevens kan het ook de knieschijf zijn die niet geheel soepel functioneert met het bovenbeenbot.

Wellicht zinvol om keer een fysio te laten kijken naar je knie waar het vocht vandaan komt.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie dat je 20 jaar bent; arthrose is niet waarschijnlijk. Wellicht foutieve belasting van je kniegewricht, waardoor een overbelastingsbeeld en dus prikkeling van je kniekapsel kan ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vocht is een teken van overbelasting, het lijkt daarom beter dat je een afspraak gaat maken bij de huisarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je ja ik ben pas 20 en me hamstrings zijn te kort kan zijn dat ik ze overbelast dan vanwege moeilijk te been
Als jouw lijf aangeeft dat het jouw tempo niet aankan, moet je je tempo aanpassen. Goed advies inwinnen bij de dokter, sportfysio e.d. en vooral ophouden met je lijf dingen te laten doen die het niet aankan. Anders zit je op je dertigste thuis met een versleten lijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding