Klein rondje op bovenlichaam omringd door kleinere rondjes?

Sinds kort heb ik een klein plekje aan de zijkant van m'n bovenlichaam. Het is een cirkel met een diameter van ongeveer 1 centimeter die is omringd met kleinere cirkeltjes van ongeveer 1/2mm. Het plekje heeft een verhoging van ongeveer 1mm van de gewone huid.
Er zit een rood open plekje in het midden. Enig idee wat het is en hoe eht is te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het doet mij denken aan Ringworm (dit is een schimmel in tegenstelling tot wat de naam vaak doet denken). Ben echter geen arts.

Zou er even mee naar de huisarts.

Hier een link over ringworm:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ringworm_(schimmel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan het geen tekenbeet zijn?
Ik zou zeker even langs de huisarts gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij geen ringworm, ook de foto van Wiki is geen ring worm. Maar een vorm van zwemmers eczeem, kun je op lopen door je voeten slecht te drogen of bij openbare bad gelegenheden. Ringworm is een vurige cirkel met een soort van eczeem in het midden als hij groter wordt. Schilferig en de ring breid zich uit, heel hardnekkig. Wat jij hebt lijkt mij meer een negenoog, een soort steenpuist. Wel mee naar de huisarts gaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Negenoog = Karbonkel