Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

hoe stop ik irritante stuiptrekjes? in mijn knie of er omheen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Spieren geven stuiptrekjes bij vermoeidheid. Eigenlijk bij teveel afvalstoffen in de spieren die nog niet afgevoerd zijn. Oplossing ligt in rust, of versneld: massage.

Je been iets verzetten helpt misschien?

lijkt een beetje op restless leggs. een irritante aandoening, waarvan men niet weet hoe dat ontstaat. ik heb er ook last van. een ander symptoom is het trekken met de benen 's nachts. dat is niet alleen irritant (vooral voor je partner), maar kan er ook voor zorgen, dat je niet goed en dus niet genoeg slaapt. er bestaat medicatie tegen, maar dat kun je het beste met je huisarts bespreken.

Er kunnen best wat oorzaken zijn voor de "stuipjes" een van de meest voorkomende oorzaken is een gebrek aan magnesium. Magnesium zorgt namelijk voor het ontspannen van je spieren. Veel mensen met spanningshoofdpijn of kuitkramp het dat ook een goede goedkope bestel ik altijd bij onderstaande webwinkel

Als het 'restless leggs' (ik noem het zelf altijd: jengelbenen) is, dan helpt het om een stukje te lopen. Of in bed op je buik te gaan liggen. Tonic drinken kan ook helpen. Ik heb gehoord dat het ook kan komen door een tekort aan zink. Dat zou je bij je huisarts na kunnen laten kijken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100