Spieren geven stuiptrekjes bij vermoeidheid. Eigenlijk bij teveel afvalstoffen in de spieren die nog niet afgevoerd zijn. Oplossing ligt in rust, of versneld: massage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je been iets verzetten helpt misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt een beetje op restless leggs. een irritante aandoening, waarvan men niet weet hoe dat ontstaat. ik heb er ook last van.
een ander symptoom is het trekken met de benen 's nachts. dat is niet alleen irritant (vooral voor je partner), maar kan er ook voor zorgen, dat je niet goed en dus niet genoeg slaapt.
er bestaat medicatie tegen, maar dat kun je het beste met je huisarts bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het 'restless leggs' (ik noem het zelf altijd: jengelbenen) is, dan helpt het om een stukje te lopen.
Of in bed op je buik te gaan liggen.
Tonic drinken kan ook helpen.
Ik heb gehoord dat het ook kan komen door een tekort aan zink. Dat zou je bij je huisarts na kunnen laten kijken.