Wat is het verschil in werking tussen een infraroodlamp en een warmte kussentje?

Zit nu heerlijk met mijn stijve schouder in de zon achter het raam, maar helaas die mogelijkheid is er niet altijd.
Op zoek naar een alternatief kwam ik de infraroodlamp en een warmte kussentje tegen, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een warmtekussentje verwarmt maar tot een bepaald punt. Het gaat hier dan om directe warmte die van buitenaf de spieren binnendringt.

Een infraroodlamp gaat veel dieper, deze bereikt zelfs de elastische vezels en de aanhechtingspunten van de spier.

Echter moet je wel oppassen met een infraroodlamp.
Wanneer je een ontsteking hebt is deze warmte juist weer niet goed.