Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Welke stappen kan ik ondernemen om toch mijn baarmoeder te laten verwijderen als mijn gynaecoloog hier op tegen is?

Ik ben 28 en heb 3 kinderen, al 2 jaar lang ben ik 2 keer per maand ongesteld wat de laatste maand 3 keer is geweest, wegens deze klachten wil ik mijn baarmoeder plus hals verwijderen. Gynaecoloog wil dit niet doen omdat ik nog geen 30 ben. Mijn lichaam mijn keus, ik ben uitgekinderd. Welke stappen kan ik nu ondernemen dat het wel gaat gebeuren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je vraag komt in principe neer op: Is een arts verplicht een behandeling (die hij/zij zelf onverstandig acht) uit te voeren wanneer de patiënt hier expliciet om vraagt? Nee, een arts is hier niet toe verplicht. Net als dat jij als patiënt het recht hebt een behandeling te weigeren, heeft een arts ook het recht een behandeling niet uit te voeren. Uiteraard kan je wel een second opinion vragen bij een andere arts.

Bronnen:
http://www.artsenverbond.nl/docs/091208_ME...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100