Stoppen met antibiotica?

Ik heb een antibiotica kuur gehad (clindamycine) en die moest ik na vijf dagen stoppen van de kaakchirurg omdat er een andere oorzaak voor de ontsteking werd gevonden, dus een ander antibioticum. Na drie dagen co-trimoxazol kreeg ik een allergische reactie en moest ik weer stoppen. Ik moest wee starten met clindamycine. Ik heb van deze kuur 1 pil gehad toen een andere kaakchirurg op basis van mijn darmklachten besloot helemaal te stoppen met de antibiotica.....

Is dit niet hartstikke slecht? Word ik zo niet resistent? Ik maak me zorgen hierom...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Jij wordt niet resistent maar er is wel een risico dat de bacteriën resistent worden als een ab-kuur voortijdig wordt afgebroken. Voor jezelf heeft het niet zo gek veel repercussies omdat je die specifieke antibioticasoorten toch niet meer kunt gebruiken omdat je er allergisch voor bent. Het is wel verstandig om goed in kaart te brengen voor welke middelen je allergisch bent en die gegevens in een SOS-hangertje of iets dergelijks te bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een kans dat jouw bacterien resistent worden (dat bedoel je waarschijnlijk met " resistent", maar de middelen zijn niet voor niets gestopt zei jezelf: bij het eerste middel bleek het geen effect te hebben, het 2e kreeg je een allergische reactie op, daarna het eerste middel weer kreeg je darmklachten ook niet gezellig.

Het is niet anders. Je kaakchirurg zal beslissen hoe nu verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent niet zo snel resistent tegen een AB kuur,het kan wel zijn dat als je de kuur niet volledig afmaakt de Bacterie infectie weer terug komt.
Nu heb je twee kuurtjes gehad,dat is niet slecht of gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat het slecht is maar ik zou wel contact opnemen met de apotheek of je huisarts hierover.Dat zijn de mensen die er voor geleerd hebben.
Sterkte