Ik heb een keer mijn pols gebroken, en dit merkte ik pas een dag later!
Ik was gevallen en mijn knie lag ook open, ik voelde vooral die pijn, mijn pols merkte ik niet echt.
De ochtend erna zag ik ineens dat de ene pols 2 keer zo dik was als de andere, toch maar naar de dokter gegaan :P

Ik ben ook eens met de fiets gevallen en op mijn elleboog geland. Dat deed gigantisch veel pijn, ik kreeg helemaal zwarte vlekken voor mijn ogen en kon niet meer lopen omdat ik duizelig was van de pijn.
Op de eerste hulp bleek dat het alleen een kneuzing was. Maar ik heb er nog lang last van gehad.
Nu nog zelfs (paar jaar later). Als ik met die arm iets zwaar vast hou, en mijn arm wil strekken, doet mijn elleboog soms nog pijn.

Het verschilt verder per persoon denk ik, maar kneuzen was bij mij stukken pijnlijker dan breken!
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

omdat pijn bij ieder persoon anders ervaren wordt,
1 vind bijvoorbeeld knijpen in je kont pijnlijker dan een goeie klap met vlakke hand tegen je kont.

is er maar 1 manier om daar achter te komen hoe dat bij jou gesteld is..

gezien het feit dat men 2 benen heeft.

zou je 1 kunnen breken en de ander zwaar kneuzen.

Ik raad het je echter niet aan. want je zou je af kunnen vragen of dat het waard is ;)

maar ik had inderdaad ook gehoord dat over het algemeen een kneuzing pijnlijker is dan iets breken, vanwege het feit dat het pijn blijft doen. en iets dat breekt gaat in het gips en beweegt eerste weken niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet zo is hoor. Misschien duurt het pijn bij kneuzen langer dat geloof ik wel maar als je een gebrokende been hebt tot dat je been in de gips zit heb je ontzettend pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb jaren geleden een heel zwaar auto ongeluk gehad en had veel botbreuken, maar ook een gekneusde grote teen..daar heb ik echt langer last van gehad,toen eenmaal de botbreuken gezet waren is de pijn zowat weg..
dus kneuzen doet langer pijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een paar jaar terug mijn ribben gekneusd gehad, en de arts zei me toen dat een kneuzing pijnlijker is dan dat ze gebroken zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf om welk bot het gaat. Bij de grote ledematen is een breuk meestal pijnlijker, bij tenen en ribben is een kneuzing vaak pijnlijker en die geneest ook vaak minder snel dan een breuk, waardoor je langer pijn hebt.
Daarnaast: een breuk heb je in veel varianten, om het even bij een been te houden: als je een barst in je scheen- of kuitbeen hebt, zul je daar minder last van hebben dan wanneer je een breuk met een kleine verschuiving hebt in beide botten (dan lukt lopen meestal niet meer, wat met een barst vaak nog wel goed lukt).
Een kneuzing kan heel lokaal zijn, op een kleine plek, maar kan ook je halve bot betreffen en dat is bijzonder pijnlijk.

Dus het is niet echt te vergelijken. Het is hoe dan ook allebei geen pretje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een ongeval gehad, mijn linker pols was gebroken, mijn rechter pols flink gekneusd.
De hele periode heb ik veel pijn en last gehad van de gekneusde pols, die andere zat in het gips en heb ik geen pijn aan gehad.
Dus geloof mij, een kneuzing is pijnlijker.
Je zou willen zeggen dat je hem beter kan breken, maar ook dat is weer niet goed voor je gesteldheid.

mvg