Welke trucjes kun je gebruiken om je kromme rug wat rechter te maken?

Bijvoorbeeld:
- Een stok horizontaal op je rug houden, een paar keer per dag.
- Kinesiotape op je rug.
- Paar keer per dag met een boek op je hoofd lopen.
- Post-its in huis plakken met reminders om recht te lopen.

Zijn er nog meer van dit soort trucjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (5)

Af en toe een goede massage. Je komt krom binnen, maar gaat met een rechte rug weer naar buiten.
13 jaar geleden
Je buik- en rugspieren trainen. Je ontwikkelt dan het zogeheten 'spiercorset' waardoor je houding stukken beter wordt.
In feite doe je met die trucjes ook wel iets in die richting (net als met een boek op je hoofd lopen en zo) maar dat gaat heel langzaam en minder effectief.
Ga op een zo effectief mogelijke manier je rechte buikspieren, schuine buikspieren en rugspieren trainen in een sportschool of met goede oefeningen, dat werkt het beste.

Natuurlijk is een massage lekker (ik ben masseur) maar lost niks op op de lange termijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Goed antwoord. Alleen een professioneel iemand (sportinstructeur of fysiotherapeut) kan vaststellen hoe erg de kromming is en daar oefeningen op baseren. En een rug recht masseren lukt niet, heb je ook gelijk in (was t maar waar!)
Je hoofd naar achter duwen terwijl je je kin naar onder duwt.
13 jaar geleden
Een torselet dragen. Zit niet altijd handig, maar je rug staat recht.

Nadeel is wel dat je rugspieren "lui" worden omdat het torselet je wel rehct houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een torselet of een korset??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vrouw heeft een torselet.. maar een korset dient voor het zelfde doen. http://bruidsstyling.blogspot.com/2008/03/bustier-torselet-of-corset.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen = (uiteraard) doel
de chiropracter heeft mij geholpen.

en ismakogieles, een soort van gym, waarbij je de spieren goed leert aanspannen en loslaten.