Telkens is mijn darm vol! hoe kan dat eigenlijk?

Vaak moet ik gewoon naar de wc, maar 1x had ik het ingehouden voor 1 dag toen was die verstopt.. ik heb laxeermiddel gebruikt en het was over.. na een tijdje kan ik weer ineens niet meer goed naar de wc.. voor de 2e keer.. hoe kan dat nou telkens dat mijn darm is verstopt??? het kan toch niet telkens zomaar

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet je wel gezond, met voldoende vezels en genoeg water drinken?

Antwoorden (1)

Wat je eet moet er weer uit, als je gezond eet zal dat iedere dag gebeuren ( soms 2x p.dag)
Heel veel soorten eten en drinken is echter volkomen ongezond, dit kan de darmwerking op de lange duur gaan verstoren.
Ook veel stress heeft hier invloed op.
Het gebruik van een laxeermiddel ,als je eens niet goed kan, is een hulpmiddel, maar geen echte oplossing.
Bij te weinig drinken, gaan de darmen al het vocht uit de ontlasting halen, waardoor die vaak te hard en te droog wordt. ( verstopping)
Vooral vezelrijk voedsel en voldoende water drinken, prikkelen de darmen tot een goede werking.
Ga je verdiepen in je voedselgebruik en wat en hoeveel je drinkt.
Kijk wat je daar aan kan verbeteren.