Dat kan zeker. Ik heb het ook een tijdje geslikt en het was een ramp. Als er een mogelijkheid is om het zonder medicijnen te doen, zou ik dat zeker proberen.
Ga wandelen in de natuur, en vooral : Doe de dingen waar je gelukkig van wordt, ook als je van het doen van die dingen ongelukkig wordt.
Simpel voorbeeld ter illustratie : De keuken is een puinhoop en je zucht en kan niet over de troep heenkijken. Je hebt de energie niet om er iets aan te doen.
Ruim die keuken tóch op, al doe je er 3 dagen over.
Als die keuken opgeruimd is, heb je er meer plerzier aan, dan dat het aan onplezier opgeleverd heeft.
Tjemig, hoe moet ik dat uitleggen...
Ik ben jarenlang erg depressief geweest, dus ik weet hoe het voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, deze klachten kunnen door de Efexor veroorzaakt worden.

Bijwerkingen die volgens de bijsluiter zelden voorkomen zijn onder andere:
#Sufheid, slaperigheid, duizeligheid en een verminderd reactievermogen.
# Algemeen gevoel van zwakte.
#Maagdarmklachten, zoals misselijkheid, verstopping en gebrek aan eetlust. Dit gaat meestal binnen enkele dagen over, als u gewend bent geraakt aan het middel. U heeft minder last van deze bijwerkingen als u het middel met wat voedsel inneemt.
13 jaar geleden
Ik gebruik 4 jaar efexor capsules. Al meerdere jaren 375 mg per dag. Vermoeidheid verwijt ik meer aan mijn depressie Ik ben in die tijd 35 kg aangekomen. Ja efexor is niet zonder gevolgen. Maar depressie met suïcide neigingen is ook niet alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die klachten kunnen van Efexor komen. Afhankelijk van hoelang je het al slikt, kan je eens met je huisarts overleggen of overstappen op andere medicatie een oplossing is.
Maar ben je pas begonnen dan is de kans groot dat je klachten na enkele weken verdwijnen of in ieder geval verminderen.