ik heb me teen heel hard gestoten en heb nu een steek in me kleine teen met lopen of als ik me teen omhoog doet is hij nu gebroken ben best gevoelig??

hij tintelt en is erg dik hij doet kloppen ik denk zelf dat hij gekneust is maar weet het niet zeker kan hem wel bewegen hij is ook een beetje blauw weet iemand aub wat het kan zijn ik zit namelijk nog op school en zou veel moeten lopen op trapen en zo?????

Toegevoegd na 1 uur:
me ma heb de dokter gebeld en hij zei dat er niks was en dat het gwn gevoelig was omdat het net gebeurt is hij zei dat ik me voet strak in moest tapen lig nu op bed alleen volgens mij is hij gwn gekneust ik heb er ook ijs op maar ik voel nu ook steken aan de onderkant van me voet bij me teen in de buurt maar of dat goed is ??? maar ja effe afwachten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zei de dokter?

Antwoorden (6)

Een paar maanden geleden heb ik mijn teen ook enorm hard gestoten. Bij iedere aanraking deed ie pijn en hij zag ook blauw. Naar de huisarts gegaan en te horen gekregen dat mijn teen gekneusd was. Gewoon rustig aandoen en niet te veel rennen en sporten. Voor het traplopen zou je krukken kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morgen gelijk even naar de dokter en vragen om een röntgenfoto.

Het kan inderdaad gebroken zijn. Een grote teen breken komt vaker voor bij stoten, maar omdat je er niet heel er veel last van krijgt gaan de meeste mensen niet naar de dokter.

Leg je voet vanavond hoog en probeer zo min mogelijk te belasten. Geen verband of iets dergelijks omheen doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en leg er een coldpack of een zakje met ijs op je teen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je pijn voelt en hij klopt betekent nog niet dat gelijk je teen gekneusd is hoor xd. Maar misschien ben je wel heel gevoelig. Ik heb zelf ook heel erg vaak m'n gestoten, en dan word hij ook blauw en gaat hij kloppen. Maar na 2 dagen voel je het meestal niet meer. Maar als je er echt last van blijft houden, zal ik toch even naar de dokter gaan. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is ie gekneusd, dat kan inderdaad gemeen zeer doen. De boel zwelt op als een soort natuurlijk steunverband, maar door de druk die dat geeft, gaat het ook kloppen.
Als je je zorgen maakt: ga even langs de huisarts (maar als je teen recht is en je kunt 'm nog bewegen, zal er vermoedelijk geen breuk zijn - en als er wel een breuk is doen ze er ook niets mee tenzij de boel echt scheef staat).

Probeer bij het traplopen die kant van je voet zoveel mogelijk te ontzien, desnoods achterwaarts de trap op zodat je vooral op je hielen kunt lopen.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had dit jaar ook zoiets,een ijzeren wiel overheen gereden, vreselijke pijn, vooral als ik in bed lag, dus ik vergat het om naar de dokter te gaan.
bij een bezoek aan de masseur dacht zij dat het gebroken was, maar volgens haar moest het vanzelf genezen.
en zo geschiedde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je teen tintelt na een flinke stoot is niet gek hoor!door de klap zwelt jou teen op!...dit is heel normaal en neemt na enkele dagen en na koelen weer af!..heel gewoon ook dat je soms door je hele voet pijn voelt en steken,..als de arts goed heeft gekeken en jou gevraagd heeft of je de teen kon bewegen en je kon dit,dan is hij niet gebroken maar wel flink gekneusd!..een kneuzing doet echt meer pijn als een breuk ,.dus effe niet erop steunen en het komt echt weer helemaal goed,tegen de pijn kun je dan een pijnstiller nemen
succes hoor!