Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Zit er in je buik een zenuw die naar je been linkt!?

Toegevoegd na 1 uur:
Rechts naast navel tot lies en verder je been in bedoel ik.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, tenminste als het gaat om pijn-voelen? Welke naam deze zenuw(en) heeft zou ik moeten opzoeken, maar je kan bijv. best een stekende of zeurende pijn voelen als (dit als je vrouw bent uiteraard :P) in gebied baarmoeder/of eierstokken "iets niet lekker" zit. Lang geleden had ik als voorbehoedsmiddel een spiraaltje laten inbrengen. Eerste tijd weinig bijwerkingen, maar later wel geregeld , en dit ook via de lies, een uitstralende pijn naar rechterbovenbeen (tot bijna aan de knie). Ben terug gegaan naar de gynaecoloog en toen bleek dat zich een cyste had gevormd in de eierstok die 'signalen' gaf en in mijn lies was een klein knobbeltje ( paar millimeter) gevormd. Opgezet lymfekliertje dus. Spiraaltje is toen verwijderd, een kuurtje geslikt (beginnende infectie) en erna nooit weer deze pijnklachten gehad ;) Als jij iets vergelijkbaars vermoed, is het beter om even naar je huisarts te gaan.

Ongetwijfeld loopt er een zenuw vanaf de plek in ee buurt van de maag naar lee been, maar je bent niet echt specifiek. Algemene kennis is Alle zenuwen lopen vanaf je ruggengraat maar zijn lang, hebben synusknopen etc. Wat wil je precies weten? Toegevoegd na 59 seconden: En overal waar je iets kan voelen zitten zenuwen, je been zit dus vol

Nee een dergelijke verbinding loopt via het autonome zenuwstelsel en gaat via de ruggegraat. Er zijn wel reflexbogen maar die spelen zich op andere plaatsen af bijvoorbeeld die bij de knie