Nagel beetje losgekomen van vel, wat nu?

Ik ben vrijdag met mijn (lange gelnagel) blijven haken en nu is er vooraan een deeltje van de nagel losgekomen van het vel, heeft wat gebloed en deed enorm veel pijn... wat doe ik nu best?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou er een pleister op doen, verder afscheuren te voorkomen.

Antwoorden (2)

Ga er maar vanuit dat de hele nagel verloren zal gaan, want het losgekomen stukje groeit niet meer vast. Daarom kan je het beste 'm zo kort mogelijk afknippen, en er een pleister overheen doen. Want het zal nog een hele tijd pijnlijk blijven, en een pleister voorkomt stoten. Pas wanneer het overgebleven stuk nagel is afgestoten en een nieuwe nagel begonnen is te groeien zul je er geen last meer van hebben.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit klopt als de nagel bij de nagelriem los is gekomen, maar ik denk dat dat niet het geval is en dat het hier om een flinke omgeklapte nagel gaat. Kort afknippen sowieso een goed idee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar sluit ik mij bij aan. Als er bovenaan een klein stukje van je nagel los zit, dan kan toch niet je hele nagel er opeens af vallen?
Als je nagel een klein beetje los is gekomen kan dat inderdaad erg pijnlijk zijn, maar meestal duurt dat niet lang. Het helpt als je de nagel kort afknipt. Dan stoot je minder snel tegen je nagel. Een pleister kan ook helpen om de nagel op zijn plek te houden en het voorkomt dat je er tegen aan stoot. Het stukje huid dat los is gekomen van je nagel geneest snel als je het droog en schoon houdt. Je nagel groeit verder en zal er na korte tijd weer als voorheen uitzien.