mijn moeder moet de gehele dag haar keel schrapen, wie heeft hiervoor een oplossing?

Mijn moeder heeft COPD, misschien dat het daardoor komt of door haar medicatie (inhalers :seretide en spiriva) , of dat het door maagzuur komt.. We worden er helemaal moedeloos van. De huisarts geeft alleen een middel tegen schimmel in de mond en zegt dat ze moet stoppen met keelschrapen en de longarts geeft steeds hele zware antibioticakuren, die niet helpen. Ze wordt zelfs 's nachts regelmatig ervan wakker, wie weet een oplossing.
Ze voelt echt slijm in haar keel zitten, het kriebelt en met hoesten lost het niet op. En als ze niet constant schraapt ,wordt ze hees.. Ze heeft ook nog hooikoorts.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Amadea
10 jaar geleden
Als ik haar was zou ik het gaan proberen bij de alternatieve geneeskunst. Een natuurarts, fytotherapeut, of homeopaat. Chemische middelen geven geen resultaat, natuurlijke producten misschien dan wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rookt ze?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er echt slijm in haar keel zit:bij de apotheek kan je zakjes poeder kopen die moet je oplossen in water en dan zorgt ervoor dat ervoor het slijm in de keel oplost.
Ik weet niet hoe het heet,mijn moeder had het een tijdje geleden,maar bij de apotheek weten ze het vast wel als je het uitlegt.
Misschien helpt het wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ze echt een kriebel ervaart/slijm in haar keel heeft lijkt mij het in ieder geval onwaarschijnlijk dat het keelschrapen door spanning komt of een tic is.
Merkt ze misschien verbetering als ze zuivel zoals melk vermijdt? (zure zuivel gaat vaak wel goed bij COPD, bijvoorbeeld yoghurt of karnemelk).

Antwoorden (1)

Dit kan ook (deels) spanningsgerelateerd zijn.
Ik heb het zelf ook wel eens af en toe, heeft dan ook te maken met niet goed ademhalen dat meestal een gevolg is van stress.

Je zou er in elk geval eens op kunnen letten hoe gespannen ze eventueel is. Ook het feit dat ze zoveel last heeft van de keel kan weer extra stress oproepen, waardoor je een soort vicieuze cirkel krijgt, die je moet zien te doorbreken.

Een oplossing op tot rust te komen kan dan bijv. via meditatieoefeningen, yoga, maar ook iets anders dat ontspannend voor haar werkt.

Succes!