Schoonhouden met sebamed! Maar wat je ook doet, niet schoonmaken met alcohol of sterilon o.i.d. Dan houdt je de wond open en irriteer je hem. Dat is wat mijn piercer aangaf. Dus aantal keer per dag schoonmaken met sebamed, dan zou het minder moeten worden. Is dit niet zo zou ik voor de zekerheid even langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Goed ontsmetten en als dat niet helpt, naar de dokter. Die zal je waarschijnlijk vertellen dat je 'm eruit moet halen en een antibioticakuurtje geven als de ontsteking aanzienlijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
boorwater, alcohol......maar boven alles; eruit halen en de volgende keer een betere piercer uitzoeken....je lijf is belangrijker dan die piercing!

Toegevoegd op 12-05-2009 19:46:37
Oh ja....en de volgende keer wat meer onderzoek doen voor je iets aan je lijf doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou terug gaan en mijn geld terugvragen met die ontstoken piercing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt eraan waar de piercing zit natuurlijk.
Zo heb ik met mn navelpiercing afgekookt water met speciaal zout gebruikt om het schoon te houden en toen ik een wenkbrauwpiercing had ook. En zo min mogelijk aan frutselen hoe verleidelijk het ook is.

Hieronder beetje meer info voor navelpiercing (zie ook de bron voor andere piercings).

verzorging
Door een piercing te nemen, veroorzaak je een wond. En om een wond goed te laten genezen, is het belangrijk, hem goed te verzorgen en zoveel mogelijk met rust te laten. Als je dat niet doet, kunnen er sneller infecties ontstaan, met alle vervelende en pijnlijke gevolgen van dien.

*Daarom is het nodig, om een maal daags de piercing goed te reinigen en te verzorgen. Dat doe je als volgt: Maak eerst de piercing goed nat, zodat eventuele korstjes zacht worden. Haal de korstjes weg, en was je handen met desinfecterende zeep. Als je handen goed schoon zijn, was je de wond met diezelfde desinfecterende zeep goed schoon, en spoel je het goed na met water. Als je de piercing droog gedept hebt, doe je wat "wond nazorg" op een propje watten, en daarmee dep je de wond nog wat aan. Als je geen wond nazorg hebt, kun je ook betadine gebruiken, behalve als je sieraden van goud zijn. Gebruik dan sterilon.
Als de wond genezen is, is goed spoelen met water voldoende.
*Uit de piercing kan ook een melkachtige vloeistof komen, dit is vrij normaal. Maar als het vocht uit de piercing dikker en gelig wordt, je piercing pijnlijk aanvoelt en opzwelt, moet je wel even langs een dokter of piercer.
*Een huisarts zal je misschien aanraden om de piercing eruit te halen, maar als je dat doet, groeit de wond meteen dicht, zodat je hem opnieuw moet laten zetten als je toch nog een piercing wilt hebben.
*Natuurlijk is het verleidelijk, om met je piercing te spelen, maar bedenk goed, dat er zo ook veel eerder bacteriën binnen in de wond kunnen komen, wat weer een ontsteking kan veroorzaken.
*Zout water, zoals de zee, is ontsmettend, dus dat vormt geen probleem. Zwembad water met chloor kan ook niet echt kwaad, maar het is wel belangrijk om zodra je uit het water komt, de piercing goed schoon te maken. Het is echter niet aan te raden om in de eerste weken al meteen te gaan zwemmen.

Toegevoegd op 12-05-2009 22:37:11
en de meeste piercings ontsteken in het begin..no worries! Er zijn natuurlijk extreme uitzonderingen. Maar iedereen heeft er in het begin last van hoor ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb inderdaad altijd begrepen dat je geen sterilon moet gebruiken, maar als je piercing echt ontstoken is probeer je echt wel alles. Ik ben er dus met sterilon altijd het snelst af. Maar nogmaals: het wordt niet aangeraden.