Hoe lang kun je nog doorleven als je behoorlijke suikerziekte type II hebt en eigenlijk aan de nier dialyse moet, maar niet doet.

Welke klachten kun je gaan verwachten behalve zeer moe zijn en het altijd kou hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je nieren het hebben begeven dan is het een kwestie van tijd. Je bloed moet nu eenmaal gezuiverd worden, anders kun je in een shock raken en zelfs coma met als dood het gevolg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je diabetes hebt kun je eigenlijk net zolang doorleven als mensen die het niet hebben. dat is het uitgangspunt.

Je spreekt van een 'behoorlijke suikerziekte' maar het is een algemeen voorkomende misvatting dat de ene mens een ergere diabetes heeft dan de ander.

Je praat hier waarschijnlijk over de late complicaties van de diabetes type 2.

Als je type 1 diabetes hebt zijn de verschijnselen daarvan o.a. een grote vermoeidheid.

Bij type twee komen die vermoeidheidsverschijnselen in principe niet voor.

Indien je nieren aangetast zijn en je aan de dialyse moet, zou ik dit niet al te lang uitstellen..want je wordt vergiftigd van binnenuit..

Ook je hart en je longen lopen dan heel grote risico's.

En het is een kwestie van wellicht maximaal enige weken dat je dan nog kunt leven.

Het hang namelijk ook af van de hoeveelheid eiwitten die consumeert.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat het om type 2 ging (ouderdomssuiker) Maar nu je schrijft dat 1 grote vermoeidheid geeft, zal het toch 1 moeten zijn...
Verder zijn nu de bijkomende klachten vocht achter de longen.