De overgebleven lever moet de functie van het verwijderde deel van de lever overnemen. Dit gebeurt in de eerste dagen na de operatie. De zogeheten 'restlever'
zal in zes weken na de operatie groeien om deze functie volledig over te nemen. het bloed zal regelmatig gecontroleerd worden om de leverfunctie te beoorelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Moet beoordelen zijn.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is mogelijk.
Maar dat hangt ook af van de conditie van de lever,
van de rest van het lichaam en hoe de operatie geslaagd is etc.

http://www.goeievraag.nl/vraag/lever-donatie-aangroeien-ander-orgaan.23282

Hier vind je het antwoord.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mogelijkheden:

Levende donor levertransplantatie
Bij deze operatie wordt een deel van de lever van een levende donor getransplanteerd. De lever van de donor groeit binnen een paar maanden weer aan.

Split-livertransplantatie
Hierbij wordt de donorlever gesplitst, waardoor twee patiënten getransplanteerd kunnen worden. De kleine linkerkwab van de donorlever kan aan een kind worden gegeven, terwijl de grotere rechterkwab bij een volwassene getransplanteerd kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee aangroeien kan nu nog niet