Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

pijnlijk oog wat moet ik doen

ik heb sinds vanmiddag vreselijk veel pijn aan me oog.Ik kan me oog niet dichtdoen knipperen of andere dingen. Er komt geen giezigheid uit en heb ook geen traan oog

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
953

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Naar de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem een aspirine
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de huisarts/oogarts gaan die kan vaststellen wat er mis is met je oog.
Niet Zelf met oogzalf beginnen!
Ik wou ooit oogzalf in mijn oog doen omdat het rood was en als ik naar een witte achtergrond keek de pijn verergerde. Het bleek een virus op mijn oog. Had ik er oogzalf in gedaan was ik mijn oog kwijt geweest.
Dus naar de dokter ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de huisarts.
Ik heb dat ook gehad en had een bacterie in mijn oog, dus zsm naar de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een pusend en jeukend oog afwachten en schoon houden,maar als je oog echt pijnlijk is moet je echt even ter beoordeling naar je Huisarts.
Probeer in de tussentijd je oog wat te beschermen tegen wind en licht door een zonnebril te dragen,vaak voelt dat prettiger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het begonnen is tijdens het koffiedrinken zou ik volgende keer het lepeltje er uit halen.

(dit was een grapje, moet kunnen toch? ;-))

Als de pijn plotseling ontstaan is, zou ik direct een verwijzing naar een oogarts halen als de huisarts geen oorzaak kan vinden. Die heeft perfecte apparatuur om alles goed te bekijken, oogdruk te meten etc. Hoornvlies herstelt in de regel vrij snel, dus als het een beschadiging is, kan het ook snel weer overgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding