Is het normaal om te bloeden als je net bent gestopt met de pil?

Ik ben sinds 4 of 5 dagen gestopt met de pil en zit momenteel op de 16de dag van mijn cyclus. Toen ik vanochtend wakker werd had ik een vage buikpijn en zag ik ook dat ik bloedverlies heb (gehad).

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Als je net volledig gestopt bent met de pil, dan moet je reguliere hormonale cylus weer op gang komen. De eerste periode kan je best snel ongesteld worden, of dat er juist heel veel tijd tussen je menstruaties zit.
Na een tijdje (dit kan een half jaar tot een jaar duren) zou je cyclus regelmatig moeten zijn.

Ja, dit is dus normaal.
Hier lees je meer informatie: https://www.oudersvannu.nl/zwanger-worden/hoe-zwanger-worden/stoppen-met-de-pil/
Toegevoegd op 12 augustus 2018 08:52: tekst
Ritsuka