Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

mijn moeder en opa hebben ziekte van crohn. Heb ik dat nu ook?

Mijn opa had het dus ook en mijn moeder heeft het ook heel erg, zelf heb ik al een hele lange tijd dat ik vooral bij bepaald eten heel erg last van mijn darmen. Heb ik dan ook ziekte van crohn en hoe kan ik daar achterkomen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het hoeft niet persee zo te zijn dat jij nu ook de ziekte van crohn hebt. Je geeft wel aan dat je klachten hebt, de enige manier op hier uiteindelijk achter te kunnen komen is naar de dokter te stappen en dit onderzoeken, alleen zo kan je uitstel of bevestiging krijgen

Er is een mogelijkheid dat jij het hebt. Maar dat is niet alleen afhankelijk van erfelijkheid maar ook van omgevingsfactoren. Kijk maar even op de onderstaande link want daar staat het heel helder in http://www.erfelijkheid.nl/zena/ziekte_van_crohn.php

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100