ik ben al een dikke week aan de diaree,wanneer moet ik naar de dokter gaan???

ik ben al meer dan een week aan de diaree,ben niet ziek,maar voel me ook niet kip lekker,buik rommelt erg!!!wat nu???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
47.3K

Antwoorden (9)

Het beste kun je vandaag of morgen langs de huisarts gaan. Na een week diarree heb je kans, dat je uitdrogingsverschijnselen krijgt. Verder moet de huisarts proberen, om de oorzaak van de diarree te achterhalen. een week is namelijk al erg lang.
13 jaar geleden
je had er al eerder deze week na toe kunnen bellen en hem deze vraag gesteld..
diaree hoeft niet direct behandeld te worden door een dokter maar naar een week ....
drink is lauwe coca cola, of gebruik een diaree remmer
maar ik zou nu voor t weekende wel even na de arts bellen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar dagen diarree is normaal maar veel langer moet het toch niet duren. Jammer dat je vandaag of gisteren niet naar je huisarts geweest bent. Je staat nu voor de keuze om vóór vijf uur een spoedafspraak met je eigen huisarts te maken, het komend weekend een beroep op de HAP te doen of te wachten tot maandag.

Kies maar. Een paar keer per dag diarree zonder dat je verdere klachten hebt is na een week ook nog geen ramp maar als je je echt beroerd voelt dan is het raadzaam om medische hulp te vragen.

Toegevoegd na 30 minuten:
'is normaal' is natuurlijk niet correct maar bedoeld als 'kan geen kwaad'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen diareeremmer gebruiken!

Er zit iets in wat je lichaam eruit wil hebben. Als je dat stopt met diareeremmers heb je kans dat je alleen maar zieker wordt omdat het zich opstopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is een andere. Ik ben ook zeker niet voor het direct slikken van medicatie of vrij verkrijgbare middelen maar als je meer dan 2 dagen diaree hebt, wordt je heel slap, droogt uit en dan is er toch iets meer aan de hand waarvoor je naar de dokter moet.
Ik heb een aantal keer gebruik gemaakt van imodium en dat helpt heel goed. Daarna heb ik er een tijd geen last meer van gehad.
Na een week moet je eigenlijk naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou zowiezo veeeeeeeeel water drinken, banaantje eten en wit brood.
En dan as maandag, als het niet geminderd is, ff langs je dokter.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag best diaree remmers gebruiken. En dan even goed aanpakken. Iedere 2 uren 2 capsules loperamide. Ik adviseer dit mijn patienten altijd als ze bij mij op het spreekuur komen.
Neem daarbij een pakje ORS waar je lichaamszouten mee worden aangevuld. Mocht dit na 2 dagen niet helpen ga dan advies vragen bij de dokter.

Toegevoegd na 1 minuut:
3 x 2 capsules, daarna iedere 4 uren 1 capsule tot het over is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ter bevestiging van het bovenstaande!!

Diarree

Acute diarree ontstaat meestal door een darminfectie. U heeft waterige ontlasting, moet veelvuldig naar het toilet, krijgt last van winderigheid en buikkramp en voelt zich slap. Bij waterdunne diarree verliest het lichaam veel vocht. Wanneer het lichaam meer vocht verliest dan het opneemt, kan het uitdrogen.

Chronische diarree kan verschillende oorzaken hebben, zoals overgevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen of bepaalde darmziekten, zoals cystische fibrose, prikkelbaredarmsyndroom, ziekte van Crohn en colitis ulcerosa.

Behandeling
Chronische diarree wordt meestal behandeld door een van de oorzaken aan te pakken. Dat varieert per aandoening. Als dat niet mogelijk is, schrijft de arts soms loperamide voor.

Acute diarree gaat vanzelf over, meestal na een dag of twee, soms duurt het langer. Acute diarree kan geen kwaad, tenzij u veel vocht verliest en moet overgeven. Als iemand te veel vocht verliest, kan het lichaam uitdrogen. Vooral baby´s en oudere mensen kunnen snel uitdrogen. In dat geval is een glucose-zoutoplossing (ORS) de beste behandeling.

Wanneer de diarree erg lastig is, bijvoorbeeld bij bus- of vliegreizen, kunt u die tijdelijk proberen te stoppen met loperamide.

Geef dit middel niet aan kinderen onder de drie jaar. Zij zijn extra gevoelig voor de bijwerkingen. Kinderen tussen drie en acht jaar mogen loperamide alleen in overleg met een arts gebruiken.

Als de diarree gepaard gaat met bloed en slijm in de ontlasting en hoge koorts, kan dit wijzen op een ernstige darminfectie. U mag dit middel dan niet zomaar gebruiken, maar moet uw arts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een week diarree loperamide als advies? Kan geen kwaad hoor, maar dan lijkt me dat een diagnose toch op de eerste plaats aangewezen.
Ga probiotica capsules slikken.
Grote kans dat je binnen een dag van de diaree af bent.
De bacteriecultuur in je darmen is verstoort. Door het innemen van goede bacterien uit de probiotica capsules, is het probleem meestal snel over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een week is best al wel lang.Als ik jou was dan zou ik of op telefonisch spreekuur bij mijn huisarts willen of langs gaan.Voor het zelfde heb je een voedselvergiftiging.Dit duurt echt te lang.Succes ermee en laat je nog weven weten hoe het afloopt?