Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van mijn koude neus af?

Zodra het weer iets kouder wordt is het er weer; altijd een koude neus. 's nachts in bed, overdag of 's avonds. Wat kan ik er aan doen? Het is best vervelend, want verder heb ik het niet koud ofzo...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja zou kunnen, maar ben nogal allergisch voor stof en wol in mijn gezicht... dat wordt de hele dag niezen dus. (buiten het feit dat het niet zo'n modieus gezicht is )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dikwijls last van koude handjes (vooral in de winter.)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je neus is èèn van de extremiteiten van je lichaam. dat wil zeggen dat het ergens aan het einde zit. In dit geval je hoofd. Ook je oren en je vingers en de tenen zijn extremiteiten.
Wanneer het weer kouder wordt gaat het bloed naar de plaatsen war het het hardste nodig is. De rest krijgt genoeg voedingsstoffen en zuurstof maar wordt wel koud.

Zorg er voor dat je lekker warm bent over je lichaam. Vooral warme voeten. Grote kans dat je neus mee opwarmt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan een teken van oververmoeidheid zijn.

Maar sommige mensen (met name vrouwen) hebben vaak last van koude handen, voeten, billen en neus. Het komt vaker voor rond hormoonveranderingen.

Je zou wat meer rust kunnen nemen en eventueel je voeding aanpassen. Ik weet niet of je veel fruit en sla eet, maar ik zou dat in de winter minderen en vervangen door noten en andere (winter) groenten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eiermutsje met elastiekjes om de oren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien dat het met een fohn helpt.
dat zou ik proberen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu we wat weinig zonlicht gehad hebben in de kletsnatte Augustus van dit jaar , zou ik denken dat je wat aan vitamine D kunt hebben.
Deze vitamine speelt ook een rol bij doorbloeding.
Veel mensen die kouwelijk zijn hebben daar baat bij.
Natuurlijk kun je een multivit. preparaat nemen, dat gesnotter komt vaak ook door verminderede opname van vitamines.
Je krijgt dus vaak op zich voldoende vitamines binnen, maar soms worden ze minder goed opgenomen, dit is te compenseren door MET MATE wat meer van bovengenoemde vitamines in te nemen.
Zelf heb ik in mijn praktijkervaring gezien hoe mensen opknappen en gezonder blijven, wanneer ze op een VERSTANDIGE wijze wat vitaminen innemen.
Ga vooral met Vit A en D NIET OVERDRIJVEN, deze vitamimen kunne bij flinke overdosering veel klachten VEROORZAKEN.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding