Waarom ben ik moe (en soms een beetje duizelig) als ik een trap ben opgelopen?

Ik snap het niet. Ik heb geen ziekte(s) ofzo. Ben ook heel fit enzo, fiets elke dag. En nee het komt niet door een lege maag want ik heb het ook als ik bijv me net rond heb gegeten. Weet iemand het?

P.S. Heb het alleen met trap OP lopen. ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

ja is duidelijk kenmerk van lage bloeddruk. Kennelijk eet je overwegend zoutloos. Je zou ook eens met een dieëtist(e) door je dagelijkse maaltijden kunnen gaan. Uit eigen ervaring weet ik dat bewust eten, in combinatie met een ontslakkingskuur (- je moest eens weten wat een troep er in de darmen zit!!), gezonde voeding en misschien ook wat extra voedingsadditieven, het verschil betekent tussen dag en nacht!!! Ik wil je altijd adviseren als je hulp nodig hebt. Sterkte en succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou wel kunnen, maar ik eet juist veel zout. :P maar niet zoveel groenten :$

Andere antwoorden (6)

In blijde verwachting?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je bij elke stap met een been je volledige lichaamsgewicht omhoog moet duwen.

En als je naar beneden gaat laat je het gewicht gewoon zakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je een te lage bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou best wel kunnen ja. Ik eet ook niet echt veel. Misschien heeft dat er mee te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Ik heb er ook een tijd last van gehad. Opstaan: duizelig, zwart voor ogen etc.
Mijn arts heeft me verteld dat mensen met een lage bloeddruk vaak erg oud worden, daar kon ik wel mee leven.
(en vervolgens werd ik bijna overreden door een auto toen ik de praktijk verliet... 't leven heeft soms best humor)
zou eens een bloedonderzoek laten doen mogelijks heb je tekort aan vit B12
fremar
13 jaar geleden
Misschien omdat je een te hoog gewicht hebt of juist een té laag gewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk ben je toch niet zo gezond als je zelf denk. Het is duidelijk dat de inspanning van traplopen je teveel is. Iedereen kan je van alles adviseren, maar ik zou toch even naar de huisarts gaan voor een paar checks. Afhankelijk van de uitslag kun je eens om je heen kijken in de natuurgeneeskunde hoe je jezelf kunt versterken.