ik krijg altijd buikpijn nadat ik wat gegeten heb. Het komt niet doordat ik veel eet want ik eet helemaal niet zoveel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de mededeling. Wat is je vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe het komt, hoe ze er vanaf komt

Antwoorden (6)

misschien eet je wel te weinig dan. als je maag langere tijd leeg is geweest, wordt hij wat gevoelig. als er dan ineens waeer wat voedsel in komt, is alles even van slag.

Probeer wat meer en regelmatiger te eten.
13 jaar geleden
Misschien heb je dit : prikkelbaredarm syndroom.
Lees de link.
Mijn dochter heeft dat het maakt niet uit hoeveel ze eet.
Maar meer wat ze eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je een spastische darm hebt.
De oorzaak van een spastische darm is nog niet bekend. Wel staat vast dat stress en voeding een belangrijke factor zijn bij het hebben van klachten. Wanneer iemand last heeft van stress en spanningen zullen de klachten vaak verergeren.
Tegenwoordig eten mensen veel meer producten die minder vezelrijk zijn en vaak al kant en klaar en bewerkt zijn. Hierdoor kunnen ook klachten ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken een aantal mensen met regelmatig een opgeblazen gevoel, buikpijn en winderigheid, die geweldig opknapten toen ze koolhydraatbeperkt gingen eten. Ik denk dat gevoelige darmen slecht tegen geraffineerde koolhydraten, suiker, wittebrood, witte pasta maar ook aardappels kunnen. Eet je kolhydraten, neem dan alleen de volwaardige, o.a. dus volkoren voedingsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt niet aan de hoeveelheid (alhoewel dat ook kan) maar aan WAT je eet. Als je bijvoorbeeld niet echt gewend bent om vet eten te eten en je eet iets vets krijg je buikpijn. Je darmen zijn dat niet gewend. Het zou dus kunnen dat je ineens anders bent gaan eten dan normaal?

Indien dit niet het geval is, zou je ook minder onschuldige dingen kunnen hebben zoals de eerder genoemde prikkelbare darm syndroom, een ontsteking in je darmen (of je maag?), of een bacterie zoals E-coli ofzo. Als het lang aanhoudt (meer dan een aantal dagen) of de pijn steeds erger wordt: raadpleeg je huisarts!

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je echt buikpijn, of maagpijn?
Eet je regelmatig, gezond en de goeie hoeveelheden? Als je (erg) weinig eet krijg je misschien juist buikpijn door iets te eten.
Misschien is het handig een tijdje een soort eetdagboek bij te houden met wat je eet, hoe en wanneer (bijvoorbeeld: ontbijt, 7.30, boterham met margarine en kaas en een kop thee, zittend aan tafel; lunch: 12 uur, krentenbol en glas melk, staand; tussendoor: appel op de fiets enz) en dat over een tijdje mee te nemen naar je huisarts?