Hoe komt het dat ik altijd onwijs veel pijn heb in mijn buik als ik de 'grote behoefde' doe?

Ik heb dit al zo lang ik het me kan herinneren. Ben er ook al wel eens mee naar de dokter geweest, die heeft gekeken of er misschien opstoppingen waren, maar die heeft niks kunnen ontdekken. Heeft een van jullie er misschien ervaring mee of tips om de pijn weg te doen nemen tijdens de gebeurtenis? Het is echt niet prettig..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Had ik ook altijd, ik heb trouwens wel last van verstoppingen, ben naar de dokter geweest en hij gaf me Metamucil. (zakjes met de vezels die je dagelijks nodig hebt)
en het advies om dagelijk voldoende water te drinken. Daardoor "glijd" het makkelijker naar buiten zodat je er geen last van hebt.

Dus misschien meer (water) drinken

Toegevoegd na 4 minuten:
Vraag bij je dokter om een algehele echo van je buik, zo kunnen ze beter zien of er verstoppingen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien eet je te weinig vezels en is het daardoor pijnlijk.
Als je vezels eet, krijg je een betere stoelgang, dus misschien dat het minder, hopelijk helemaal geen pijn meer doet.
Sterkte hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen, dat je een spastische darm hebt en daar kan de huisarts achterkomen. Mijn dochter heeft dit ook en volgens haar arts is er niets aan te doen. Een beetje op je voeding letten en nooit wachten als je aandrang voelt.
Als ik jou was zou ik toch nog eens contact met je arts opnemen voor nieuw onderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt op een spastische darm.

Veel groente, fruit en volkorenproducten eten. Veel water drinken. Regelmatig eten, dus niet 1x heel veel, maar verdeeld over de hele dag. Koffie en alcohol minderen.

Verder is het belangrijk dat je stress vermijdt en voldoende beweegt.

Een osteopaat zou heel goed kunnen helpen. Vaak is het na een behandeling of drie een groot deel van de klachten over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ls de ontlasting te hard is, kan het een pijnlijke stoelgang worden. Mijn dochter had daar ook problemen mee en heeft Movicolon gekregen. Dat is niet lekker, maar het helpt wel. De eigenlijke oorzaak is niet met zekerheid achterhaald, maar wij houden het op stress. Tegenwoordig is ze veel minder gespannen, en gaat het een stuk beter, zelfs zonder medicijnen. Zorg er wel voor dat 's morgens ontbijt, of neem zo'n flesje Activia drinkontbijt. Mijn dochter heeft er baat bij. Succes.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je dochter kan beter probiotica capsules nemen. Dan krijgt ze niet al die suikers en zoetstoffen binnen die in de Activia zit.
Ik vermoed dat je (meer dan) voldoende vezels binnen krijgt maar dat je lichaam daar te weinig vocht tegenover bevat.

Vezels zijn onontbeerlijk voor de goede werking van het darmsysteem..tenzij je daar te weinig vocht tegenover stelt.

Dan krijg je namelijk last van verstoppingen èn..in jouw geval dus ook..hevige krampen.

Mijn advies luidt dan ook: Veel water gaan drinken.

Een liter of twee a drie per dag, verdeeld over de dag. Dus af en toe een slokje.

Gun je lichaam wel een weekje of twee drie tijd om zich op de nieuwe situatie in te stellen..en zie..je krampen verdwijnen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me een prikkelbare dikke darm.
Vermijd eens mononatriumglutaminaat (smaakversterker) en gluten. Dat provoceert vrij vaak dit soort klachten
Dat wil nogal eens helpen, daarop te letten.
Ook mijn zoon (zelf arts) heeft dit geprobeerd en was verbaasd over het resultaat.

Het nu vrij verkrijgbare pantozol (20 mg)helpt goed tegen dit soort klachten.
omdat je al door de artsen gezien bent durf ik je dat wel aan te raden, icm. de gluten en Ve tsin-tips.
Check dat echt eens.
Zie het echter niet te lang aan, misschien is een oorzaak over het hoofd gezien, artsen zijn ook maar mensen.
Na HOOGUIT enige maanden moet het echt verbeteren, anders zou ik echt verder grondig onderzoek laten doen.
Je hebt maar een lichaam en ik zou je niet graag met verkeerde raad willen benadelen.