Iets wat tegen mogelijk migraine helpt? tips..

Ja hoor, na dagelang verslaafd te zijn geweest aan paaseitjes begint de helse hoofdpijn weer. Weet nu zeker dat het migraine moet zijn, niets wil helpen.. Paracetamol, ibuprofen.. Heb wel diclofinac liggen, maar geen maagbeschermers. Iemand die me kan helpen? Lig al uren in mijn donkere kamertje en word een beetje gek vanmezelf.
Tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Mensen met migraine hebben meestal behoefte aan rustig liggen in een donkere kamer, waar het niet te heet is maar ook niet te koud. Ventilatie in de kamer is wel prettig.

-Donker
-Rust
-Vermijd geuren die misselijk maken
-Vermijd harde geluiden
-Vermijd fel licht
-Vermijd lichamelijke inspanning of plotselinge bewegingen
-Pijnstillers kunnen verlichting geven
-Koele kompressen kunnen verlichting geven
-Oogmasker kan verlichting geven

Migraine behandeling:
-Algemene pijnstillers zoals Diclofenac, paracetamol, Ibuprofen, Acetylsalicylzuur
-Medicijnen geschikt bij migraine, zoals Almogran, Maxalt, Naramig, Relpax en Zomig en Imigran.
-Medicatie tegen misselijkheid
-Rust
-Prikkels van de zintuigen vermijden
-Niet te warm liggen
-Niet te koud liggen
-Ontspanning

Belangrijk: u mag medicijnen nooit door elkaar gebruiken. Medicijnen en pijnstillers kunnen gevaarlijk zijn in combinatie met andere middelen. Overleg altijd met een arts, hoe erg de hoofdpijnklachten ook zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan misschien een klein beetje verminderen met deze tips. Eet een Zout dropje doordat je zintuigen ergens anders op richt kan dit de hoofdpijn doen verminderen. Drink wat meer (Helpt niet bij Migraine) Maar je kan het proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tips om van Migraine af te komen

Neem een pijnstiller

Probeer iets te eten
Als een laag bloedsuikergehalte de oorzaak is van de hoofdpijn, dan kan het genoeg zijn om iets te eten.
Eet een zout dropje, niet op het moment dat je erg misselijk bent.

Niet roken

Zet een raam open
Wat frisse lucht binnenlaten, kan helpen de hoofdpijn te verminderen. Een zuurstofarme omgeving draagt namelijk bij aan hoofdpijn.

Gebruik een kompres
Leg een ijskompres op je voorhoofd. Dit kan de pijn verlichten.

Zet een zonnebril op, ook al schijnt de zon niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar je huisarts en vraag naar Maxalt. Ik heb elke maand migraine en heb nu de eerste signalen leren herkennen. Bij mij: stijve rug, maar is bij iedereen anders. Als je bij 1e signaal maxalt neemt, ben je 1 dag beetje wazig, maar verder migrainevrij.

Schrijf je aamvallen in je agenda en houd bij wat je ervoor gegeten hebt (koffie, chocola, rode wijn...). Je ontdekt vanzelf n patroon.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dagelijks magnesium nemen.
Helemaal als stress de oorzaak zou kunnen zijn.

Magnesiuminjecties kunnen helpen bij acute migraine, maar die heb je vast ook niet in de kast liggen..