ik wil me laten testen op allergieën. Wat kan ik allemaal verwachten?

Ik ben erachter gekomen dat ik een melk-allergie heb en ben nu alles met melk-producten erin aan het mijden. Het is (letterlijk) daardoor een hele opluchting. Niettemin heb ik nog regelmatig last van prikkende ogen, stevig niezen en heldere vloeistof die zomaar uit m'n neus vloeit, en moet dan stevig snuiten... Ik wil me daarom op allerlei allergenen laten testen. Ik moet nog naar de huisarts om een afspraak te maken met een allergoloog, maar WAT kan ik allemaal verwachten, waarmee moet ik rekening houden en vooral ook waar moet ik op letten en wat moet ik misschien ook zeker vragen...? Nog meer suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er zijn diverse soorten tests: met pleistertjes op je rug, of met prikjes op je arm, of een bloedtest. Zie de bron voor meer uitleg.
Het kan zijn dat uit zo'n onderzoek blijkt dat je allergisch voor bepaalde dingen bent, dan zal de huid onder een pleister of rond het krasje/prikje waarschijnlijk opzwellen en jeuken.
Noteer alle vragen en opmerkingen die je hebt op papier want geheid dat je ze vergeet als je eenmaal bij de allergoloog bent (tenminste, zo ben ik, misschien geldt dat voor jou niet).
Ik hoop dat ze kunnen achterhalen waar je zo op reageert en dat er een manier is om er vanaf te komen of om de verschijnselen te dempen.

[Misschien geldt ook dit niet voor jou maar toch mijn eigen ervaring wat betreft melk en zuivel: ik kon jaren geleden plotseling niet meer tegen melk (direct pijnlijke krampen en diarree), yoghurt ging nog wel. Na heel lang alle melk gemeden te hebben, kan ik nu weer melk verdragen (beperkt, maar toch).]

Sterkte met het bezoek en de onderzoeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wauw tnx! Ik zit dit nu ook helemaal snotterig te lezen... geen idee waar het nu weer van komt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kan je nou juist met die tests achterkomen, hopelijk ;-)
Hippo is er volledig op.
Als men eczeem of uitslag ziet: de pleisters ( die er twee dagen op moeten ) en de krasjes.
Wanneer men allergie vermoed door inname van iets laat men U een vragenlijst invullen ( over eetgewoonte ed)

Na die tests zal men ongetwijfeld een paar producten .
... vinden waaraan U allergisch bent ( in mijn geval :nikkel, stofmijt en kattenharen)....
Da's allemaal goed om weten.....maar is geen garantie dat de allergie daarmee is opgelost
Er zijn dikwijls factoren of combinaties van factoren...die nog een lange zoektocht veroorzaken
Bij mij heeft het vijf jaar geduurd tot ik eindelijk een zalf vond die me daadwerkelijk helpt.

Toegevoegd na 2 minuten:
heb combinatie eczeem-astma: door nikkel en stof
Maar poezen.....geloof ik nog steeds niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suggestie (vroeg je tenslotte ook :-) )
mijn moeder is voor haar allergieën naar de bioresonantie gegaan, dit kan ook goed helpen, en ze kunnen je er volgens mij ook minder tot geen last meer van laten krijgen, dit heeft bij mijn moeder in elk geval goed geholpen, (die is zowat overal allergisch voor, waar je allergisch voor kan zijn)

succes maar :-)

Toegevoegd na 3 uur:
bij mijn moeder heeft het in elk geval geholpen, ik ben van plan binnenkort ook een afspraak te maken voor mezelf...

en volgens mij is het wel iets alternatiefs, maar als het helpt, dan maakt mij dat geen fluit uit, het is het proberen waart:-)