Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word na elke kleine gehoorbeschadiging tinnitus erger? (veroorzaakt door gehoorschade?)?

Ik vraag dit omdat ik denk dat in de huidige tijd het oplopen van kleine gehoorbeschadigingetjes bijna niet te voorkomen is. Denk aan vuurwerkknallen, andere klappen, etc.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Alleen tijdelijk kan de tinnitus erger worden. Bijvoorbeeld nadat iemand veel te maken heeft gehad met harde geluiden, erg druk is geweest, veel stress of emoties heeft meegemaakt of vermoeid is. Ook tandenknarsen, hoge bloeddruk, medicijnen, chronische nekklachten of een prikkeling van het kaakgewricht of de nek kan oorsuizen tijdelijk verergeren. Maar gelijk met het terug tot rust komen nemen de klachten weer af.
(Lees meer...)
Amadea
5 maanden geleden
TurfGraver
5 maanden geleden
Let wel..
"Veel mensen met tinnitus hebben vaak te maken (gehad) met lawaai. Denk daarbij aan werken in een lawaaiige omgeving, concert- of discotheek bezoek of het luisteren van harde muziek door een koptelefoon. Helaas is schade die ontstaat aan het gehoororgaan niet meer terug te draaien. Het is dus erg belangrijk deze lawaaischade te voorkomen."
"... als er sprake is van permanente gehoorschade kan de tinnitus moeilijk te genezen zijn. "
Thecis
5 maanden geleden
Afhankelijk van hoeveel schade je hebt, kan elke kleine beschadigingen de tinnitus erger maken. Meestal niet, maar dit soort dingen zijn complex en het kan dus wel. Die nuancering mis ik in het antwoord.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing