Weet iemand wat voor plekje ik heb op mijn pink?

Ik heb sinds een aantal dagen een vreemd plekje op mijn pink (zie toegevoegde afbeelding). Ik heb er alleen last van als ik het aanraak of als het langs mijn andere vinger wrijft, maar het doet niet heel veel pijn. Alleen het ziet er nogal raar uit dus ik denk misschien weet iemand wat dit is.

Picture for question
1.2K
tinus1969
3 maanden geleden
Zo te zien een galbult of brandblaar.
Pieterke
3 maanden geleden
Het zou eventueel een osteofyt kunnen zijn, een onschuldige botwoekering. Dat kan pijnlijk zijn maar dat hoeft niet. Ik heb er al jaren 1 en heb daar zelden last van. Zo'n woekering komt plotseling tot uiting. Vraag het een keer aan je huisarts.
Ritsuka
3 maanden geleden
Ga naar de huisarts
Amadea
3 maanden geleden
Op die plek zit geen bot, Pieterke.

Antwoorden (2)

Het zou een ganglion kunnen zijn, maar ik denk dat een huisarts hier meer kijk op heeft. Sterkte met je vinger.
3 maanden geleden
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/94586-mucoid-cyste-hard-bultje-rugzijde-van-de-vingers-of-tenen.html

Dit is denk ik wat jij hebt, maar ga ermee langs de huisarts wanneer je het niet vertrouwd of stuur je huisartsenpraktijk even een mailtje met een foto van je vinger.
Wanneer ze je dan willen zien omdat het verder onderzoek nodig heeft, dan laten ze je het weten!

Hulp op internet, zeker medisch, moet je in principe nooit vertrouwen. ;-)
3 maanden geleden