Wat zijn de beste schoenen met steunzolen?

Ik heb al heel veel verschillende schoenen gehad naar een paar maanden zijn de sportschoenen kapot gelopen.
De podoloog zegt dat sport schoenen goed zijn, de schoenen winkel zegt van niet omdat ik veel wandelend heb ik wandelschoenen nodig.

Iedere keer als ik in de schoenen winkel ben zitten de wandelschoenen niet lekker haal ik de steunzolen eruit heb ik geen klachten.

4 maanden geleden
Inekez1
4 maanden geleden
Wandelschoenen zijn steviger dan sportschoenen. Ze gaan over het algemeen langer mee. Maar dat geldt alleen als die wandelschoenen van goede kwaliteit zijn EN een goede pasvorm hebben. Ga je scheef lopen op stugge schoenen, dan gaan ze juist eerder stuk. Er zijn heel veel verschillende pasvormen in wandelschoenen. Als je geen standaard voeten hebt, zul je veel merken en modellen moeten passen passen passen passen passen... Als je niet wil dat je zolen heel snel slijten, kies dan schoenen die passen bij de ondergrond waar je veel op wandelt. Op zachte ondergrond (bos, gras, zand) zullen je schoenen minder snel slijten dan op stenen en asfalt. Maar als je schoenen niet goed tegen vocht kunnen (en/of je ze niet goed onderhoudt en laat drogen) zullen ze juist door bos en nat gras eerder aan vervanging toe zijn. Er is zo geen antwoord te geven wat voor jou goede schoenen zijn. Ze moeten goed passen bij jouw voeten maar ook goed passen bij het soort wandelingen dat je wil gaan maken.

Antwoorden (1)

Gebruik je steunzolen bij voorkeur in leren schoenen met een goede pasvorm, een uitneembaar voetbed en een veter- of klittenbandsluiting. Deze combinatie biedt de beste ondersteuning.

Steunzolen passen in de meeste confectieschoenen van goede kwaliteit.
Steunzolen kunnen niet alleen gemaakt worden voor alledaagse schoenen, maar kunnen ook ontworpen worden voor sportschoenen. We noemen dit een sportzool. Hierin zit een groot verschil wat betreft het materiaal in vergelijking met een normale zool.
Sportzolen zijn zachter van materiaal en hebben als voordeel dat er meer schokdemping kan plaatsvinden.
Toegevoegd op 28 december 2023 10:02: bron, tekst
fremar
4 maanden geleden