Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sinds kort brokkelen mijn teennagels af als ik ze knip. Voorheen had ik daar nooit last van van. Wat kan de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Broze nagels zijn vaak het teken van een tekort aan vitamine A of eiwitten. Meer eieren en zuivelproducten eten is het devies. Wat ook kant helpen: je nagels regelmatig een minuut of vijf in een bakje olijfolie of een mengsel van warm water en speciale nagelolie houden. Zo worden ze steviger en breken minder snel af.
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vermoedelijk heb je kalknagels.
een schimmel is hier de oorzaak van.
je kan naar de apotheek voor een zalfje hiertegen.
dat helpt op den duur goed, maar je moet wel lang en consequent smeren.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Een schimmelnagel/kalknagel kan het probleem zijn. Een nagel die wit- of geelachtig wordt, die dik wordt of afbrokkelt wijst op een probleem. Bij de minste twijfel moet u uw huisarts raadplegen om te weten wat er precies aan de hand is. Aan de hand van een monster kan de arts bevestigen of er al dan niet sprake is van een schimmelinfectie. Is dat het geval dan zal hij snel een behandeling instellen. UIteraard kan je ook een zalfje van de lokale drogist gebruiken, maar vaak werkt dat wat minder goed dan een meer hardnekkige aanpak. Hoe vroeger de behandeling gestart wordt, hoe doeltreffender en hoe korter de duur ervan.
Zie ook hieronder een link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding