Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je omdraait in de nachtrust waarom draai je dan altijd over je rug?

949
Cryofiel
5 maanden geleden
Ik draai regelmatig over de buik naar de andere kant.
jc54
5 maanden geleden
Via de rug zitten je armen minder in de weg. (Of je moet ze strak naast je lichaam houden).
Inekez1
5 maanden geleden
Over je buik draaien kan alleen als je je helemaal uitstrekt. Via je rug kan ook met je armen en/of benen een beetje opgetrokken dus dat is veel makkelijker. Zeker met een zacht matras waar je heupen in wegzakken krijg je op je buik een holle rug en dat is niet prettig, ook niet voor 1 seconde tijdens het draaien. Probeer beide kanten maar eens uit als je gewoon wakker bent.
Cryofiel
5 maanden geleden
Vannacht eens gekeken hoe wij dit doen.

Ik draai meestal over mijn buik. Mijn armen gaan dan onder me door, ik verhef mijn bovenlichaam dus een beetje om te kunnen draaien.

Ik vermoed dat ik over mijn buik draai omdat dat de "kortste route is". Dat komt doordat ik een zijslaper ben, waarbij ik half op mijn zij, half op mijn buik lig.

Mijn partner draait over de rug. Maar dat is meer omrollen dan omdraaien. Daar is dus veel ruimte voor nodig, en als die er niet is, daarna (of tijdens het rollen) weer terugschuiven richting de oorspronkelijke ligplek. Tijdens dat omrollen komt mijn partner steevast vanaf het huidige, warme plekje in bed naar een nieuw, nog koud plekje.

Doordat ik "op de plaats" draai, blijf ik op het warme plekje liggen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding