Wat kan je zelf doen tegen een slijmvliesontsteking van je maag ?

krijg al pillen van huisarts maar er wordt gezegd dat het wel 1 jaar kan duren voor het over is maar de klachten zijn heel vervelend

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

er is niet zo gek veel wat je kan doen helaas.
kijk hoe je op verschillend voedsel reageert, en vermijd voedsel wat slecht valt.
wat dat is, verschilt per persoon.
gekruid voedsel is voor mij geen probleem, maar een bak sla valt geheid verkeerd.
soms verergeren de klachten bij stress; als dat bij jou ook zo is, probeer dan voldoende rust en ontspanning in te lassen.
heb je een periode erg veel last, neem dan contact op met je huisarts; soms mag je voor een korte periode extra maagbeschermers slikken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel

Andere antwoorden (2)

vermijd scherp en flink gekruid eten.
veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gezonde voeding is het beste medicijn.
Tegenwoordig wordt er vooral geadviseerd om veel omega 3 en heel veel omega 6 vetten te eten en veel fruit. Deze bevorderen ontstekingen en het gevolg zal dan ook zal dat er hart- en vaatziekten ontstaan. Mijn advies is dan ook eet gezonde, dierlijke vetten in welke vorm dan ook en laat plantaardige olie en vetten staan. Eet geen margarines. Eet geen suikers want ook deze zijn gevaarlijk. Laat alle koolhydraten staan. Eet naar behoefte wat groene groente. Eieren, vlees, vis en boter etc. bevatten alle vitaminen en mineralen die u nodig hebt.