Hoe kan ik borstademhaling naar middenrifademhaling brengen?

Hallo, ik heb vaak last van een borstademhaling. Ik krijg dan niet genoeg lucht en krijg snel steken in mijn buik/zij. Het lukt me dan ook niet om "andersom" te gaan ademen Ik weet dat steken in een buik/zij vaak voorkomen, maar ik wil er graag iets minder. Heeft er iemand tips? Ademhalings oefeningen ofzoiets? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je geeft zelf het antwoord al; oefeningen!
vanwege hyperventilatie heb ik deze buikademhaling geleerd;
ga ontspannen zitten of liggen.
leg je handen op je buik.
adem rustig in, via je buik naar je handen toe, maak je buik zo bol mogelijk.
daarna adem je rustig uit. inademen door je neus, uitademen door je mond.
je moet het echt oefenen, vooral ook om je op je ademhaling te concentreren.
je kunt eventueel hulp vragen aan een fysiotherapeut die haptonomie als specialisatie heeft. het lijkt lastig maar het is een kwestie van oefenen.
Erna55
6 jaar geleden
Je buikwand moet zich uitzetten tijdens een inademing en inzakken tijdens een uitademhaling.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb een filmpje gevonden;
https//youtu.be/17ZN4sC4KY
hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb een goed antwoord op je vraag ,het klinkt raar ,ga op yoga heeft mij ontzettend goed gedaan.nergens meer last van had de zelfde klachten.
Daar leer je hoe je goed adem haalt.