Mag de Gemeente een contract voor huishoudelijke hulp verbreken?

ik heb een contract tot 2024 voor twee en een half uur huishoudelijk hulp en getekend ook door de Gemeente , nu komen ze deze week om te kijken of ik dat nog nodig heb , ik heb op twee plaatsen in mijn rug Hernia , Osteoporose en Artrose , dat weet de Gemeente .
mogen ze dan uren er van af halen ???

1.4K
ronron1212
2 jaar geleden
Dat komen ze dus juist met je bespreken of het nog nodig is.
tinus1969
2 jaar geleden
Tip voor zo’n gesprek: wordt nooit boos maar wees wel duidelijk.

Antwoorden (1)

Ja dat mag de gemeente. Je hulp wordt betaald uit de WMO, dus gefinancierd door de gemeente. Wie betaald bepaald. Eens in de zoveel tijd heb je een zgn keukentafelgesprek waarin gekeken wordt op de zorg opgeschaald, afgeschaald of gestopt kan worden. Elke 2 weken zo’n evaluatie is wel teveel. Als je een prognose hebt van je huisarts kun je deze voorleggen aan de gemeente en voorstellen de volgende evaluatie op een later tijdstip te doen. Wanneer er wat veranderd in je situatie moet je dit echter wel doorgeven aan de gemeente.