Wat zijn de differentiaaldiagnoses van het hebben van 1 koude arm?

8 maanden geleden
SimonV
7 maanden geleden
Zou TOS kunnen zijn. Bij het Thoracic Outlet Syndroom zijn de vaten en/of zenuwen in de thoracic outlet, ook wel het schoudergordelgebied, bekneld waardoor verschillende klachten van de arm kunnen optreden. Welke klachten optreden is afhankelijk van welke structuur bekneld is: de zenuw, ader of slagader. Bij een beknelling van de zenuw kunnen de klachten onder andere bestaan uit pijn, tintelingen, verminderde kracht of verminderde aansturing. Bij een beknelling van de ader kunnen de klachten bestaan uit pijn, zwelling en blauwe verkleuring van de arm, ook kan er een trombosearm ontstaan. Als de slagader bekneld is bestaan de klachten vaak uit pijn, witte verkleuring van de arm en een koude arm.
In ieder geval reden de huisarts te raadplegen.
https://harteraad.nl/aandoeningen/thoracic-outlet-syndroom/
Thecis
7 maanden geleden
er is te weinig informatie om een differentiaaldiagnose te kunnen doen. Of anders gezegd, er zijn zoveel mogelijke uitkomsten op deze diagnose dat er meer informatie nodig is om beter te kunnen differentiëren.

Geef als eerste antwoord