Dit is de 5e dag na mijn neus en keel amandel operatie, ik slaap met de mond open en als ik wakker word heb ik zo'n ongelofelijke keelpijn?

Ik heb al jaren last van dat ik met de mond open slaap, want ik krijg bijna geen lucht door mijn neus, maar nu ik paar dagen geleden die operatie heb gehad aan me neus en keel amandelen, doet het zo veel pijn als ik wakker word.. is er IETS wat ik er aan kan doen? Elke morgen is een hel.. Maar in de loop van de dag gaat het wel wat beter.. En is dit de juiste categorie om dit te vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (7)

Ik zou in jouw geval even contact opnemen met de specialist of een collega, waar je de operatie hebt ondergaan. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dokter en veel waterijs eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn collega heeft deze operatie ook ondergaan vorige week. Ze heeft ook zo'n verschrikkelijke pijn gehad. Niks hielp, als alleen een milkshake een beetje. Om nu al zo vroeg een milkshake te drinken lijkt me ook niet alles. Je kan koud water drinken en paracetamol pakken. Wel kan ik zeggen dat het minder gaat worden na een paar dagen. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij volwassen mensen zijn de amandelen al volgroeid en dan is het normaal dat je er heel veel pijn van hebt ik heb men amandelen laten verwijderen toen ik 5 was, anderzijds lijken 5 dagen me ook wel heel lang. Misschien kan je best is naar je huisarts gaan om te kijken of het geen ontsteking is of zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt pijn van het verwijderen van de amandelen,maar je slaapt ook met open mond dus je keel wordt droog en doet nog meer pijn.

Gewoon lekker waterijsjes eten,die mag je hebben zoveel als je wilt en ze helpen goed tegen de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp precies wat je bedoeld, ik heb zo een maand geleden laten verwijderen.
Wat ik deed: ik vroor een fles met water in en die haalde ik uit de vriezer voordat ie geheel bevroren was ( en dan legde ik een ander er weer in) maar die zette op mn nachtkastje en telkens als ik wakker werd nam ik een slokje. Door dat er veel ijs in dat flesje zat bleef het heel
Lang koud ook nog in de ochtend.... En koud is goed :-) mmmm

Verder ontbeet ik met 1
Eierkoeken en een frozen fruit smoothy.... ( ingevroren fruit uit de blender) ook een aanrader heerlijk koud en een welkome variatie op de ijsjes.
En je kan altijd even aan je huisarst een goede pijnstiller vragen. Ik kreeg ze meteen mee: naproxen accord ( erg heftig maar goed spul)
Let nu wel op voor na bloedingen. Na een week kreeg ik daar last van, doordat ik mn keel schraapte.
Mijn tip daarvoor ga maar boven de wasbak hangen en laat het koude water maar stromen en spoel je mond regel matig met dat koude water. Wat je ook doet slik zo min mogelijk door, want daardoor zal je gaan overgeven wat weer andere korsten open trekt.

Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het vorige jaar laten verwijderen op 20 jarige leeftijd.
Hoe ouder je bent als ze worden verwijderd hoe langer en pijnlijker het is.
De dokter gaf mij het advies om de begin 2 weken veel ijs, drinken en zachte dingen eten.

Hierna gaat het vanzelf over.
Ik at s ochtends altijd vla. Dat is lekker koud voor je keel en niet pijnlijk.

Succes!