Hoe krijg ik een lichaam uit spaarstand die zwaar ondergewicht heeft.?

Elke dag een inname van ruim 4500 calorieen (vast dieet) wordt er gegeten, heeft geen vitamine of andere tekorten, waardes zijn goed. Artsen kunnen niets vinden. Geen resultaat op de weegschaal. Raadsel!

1.3K
tinus1969
een jaar geleden
Schilklier getest?
tinus1969
een jaar geleden
Als de waardes goed zijn, is er niet lang genoeg gezocht naar afwijkende waardes.
SimonV
een jaar geleden
Een hoog metabolisme is geen voldoende verklaring?
https://radio2.be/lees/kan-je-je-metabolisme-beinvloeden
Z512099
een jaar geleden
Ze moeten beter zoeken naar de bloedwaardes, 4500 (!) calorieën per dag en niets aankomen is zeer verdacht.
Amadea
een jaar geleden
Of het moet zijn dat vraagsteller dagelijks op hoog niveau sportieve prestaties levert...
Inekez1
een jaar geleden
De vraag is zo niet te beantwoorden. Ga in overleg met een goede diëtist of gespecialiseerde arts.
- Hoe lang is er al ondergewicht?
- Waardoor is dat gekomen?
- Hoe lang is het eetpatroon van 4500kcal per dag al?
- Waar bestaan die calorieën uit?
- Wat voor beweging, sport, fysieke inspanning wordt er gedaan? Hoe zit het met de spieropbouw?
- Hoe is de darmwerking en ontlasting?
- Hoe is de vochtinname?
- Zijn er specifieke voedingsmiddelen, medicatie of externe factoren die van invloed kunnen zijn op de opname van voedingsstoffen, de stofwisseling, het verbruik van energie en/of de aanmaak van vet en/of spiermassa?
- Wat gebeurt er als er minder wordt gegeten? Is het lichaam nu in een modus dat er extreem veel kcal worden verbrandt juist omdat er zo extreem veel binnenkomt, dan moet het lichaam misschien eerst leren om met een normaal voedingspatroon te functioneren. Als dat eenmaal is 'ingeregeld' kun je extra gaan eten om weer aan te komen.
Inekez1
een jaar geleden
Als er juist veel calorieën worden verbruikt, zit het lichaam dus niet in de spaarstand. Bij spaarstand is het moeilijk om af te vallen, niet om aan te komen. Ik neem wel aan dat je met 4500 calorieën per dag bedoelt 4500 kilocalorieën (kcal). Anders is het wel heel weinig...
Cryofiel
een jaar geleden
Je lijkt niet over jezelf, maar over iemand anders te spreken. Daarom twee vragen:

1. Is het zeker dat er 4500 kCal per dag wordt gegeten?

2. Is het zeker dat het voedsel ook binnenblijft? Als het grote ondergewicht werd (wordt?) veroorzaakt door anorexia (braken na het eten), weet je dan zeker dat die oorzaak niet meer bestaat?
Charly17
een jaar geleden
Voedsel blijft zeker erin en ook zekerheid van 4500 kcal

Geef als eerste antwoord