Waarom word ik misselijk in de zweefmolen (Toverland Sevenum)?

En waarom anderen niet?
En waarom werd ik er vroeger niet misselijk van? Worden we hiervoor gevoeliger naarmate we ouder worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Niet iedereen reageert hier hetzelfde op.
Je kunt misselijk/draaierig worden, omdat de wisselwerking tussen ogen en hersenen op een gegeven moment door de snelheid van de zweefmolen in disbalans raakt. Je hersenen kunnen zo snel niet meer alle seintjes van de ogen verwerken.
Ga eens op een bureaustoel zitten en draai zo snel mogelijk rond of laat iemand anders de stoel ronddraaien, terwijl jij erop zit. Dan gebeurt waarschijnlijk hetzelfde als je tenminste wel je ogen open hebt gehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is inderdaad zo dat je er gevoeliger voor wordt als je ouder wordt.
Maar wat in Toverland ook het geval is, is dat je daar binnen zit in de zweefmolen. Dat kan het ook net iets erger gemaakt hebben.