Kan het kwaad om elke dag, de hele dag door te zingen?

1.7K
tinus1969
een jaar geleden
Het lijkt me een belasting voor je stembanden.
Wat is de achtergrond van je vraag?
WitxMuisje
een jaar geleden
Ik rook best wel veel uit verveling en vroeg me af of zingen daarvoor een vervanging kon zijn, op momenten waarop ik niks te doen heb
Amadea
een jaar geleden
Ga eens kijken of je ergens vrijwillig mensen kunt helpen. In een wijkcentrum, verzorgingshuis of iets dergelijks. Iets nuttigs doen in plaats van je te vervelen.
Z512099
een jaar geleden
De gekste vragen hier.
WitxMuisje
een jaar geleden
Bedankt Amadea ik zal er naar kijken.
minki
een jaar geleden
hey, ik zing zelf ook graag en daarom ook veel soms irriteert het mijn huisgenoten ook wel. Maar ik heb nog geen irritaties aan mijn stem ondervonden. Enkel ben ik wel soms hees door verkoudheden en dan zing je volgens mij beter even niet. (OPGEPAST!: Dit is geen antwoord van een proffesionele zangeres)
minki
een jaar geleden
het lijkt me wel een heel goede vervanging van roken, Ik zou zo door doen

Het beste antwoord

De hele dag zingen kan schadelijk zijn voor je stem en keel. Hierdoor kunnen er stemproblemen ontstaan, zoals heesheid of stemverlies.
Als je regelmatig zingt, is het belangrijk om een goede zangtechniek te gebruiken en de stem te trainen om letsel te voorkomen. Het kan ook nuttig zijn om regelmatig pauzes te nemen om de stem te rusten en te hydrateren.
Een zanglerares zou je tips kunnen geven voor een goede techniek. Hierdoor kun je ook mooier gaan zingen, wat prettig kan zijn voor je omgeving.

Want als je de hele dag door zingt, kan dit voor anderen mogelijk hinderlijk zijn.
SimonV
een jaar geleden