moet ik naar de docter voor kotsen na keelpijn?

dus ik denk dat ik de griep heb of koorts mijn temperatuur wisselt altijd af van 38.6-37.4 en mijn keel is ontzettend droog en het doet nog redelijk pijn als ik moet kuchen of hoesten, ik kan niet een eens diep ademhalen...duss... ja mijn keel is droog maar als ik hoest komt er toch wat slijm naar boven maar ik slik dat gewoon terug in, snachts kon ik niet slapen omdat ik heel de nacht moest hoesten maar ik durfde niet hemaal op te staan omdat ik het gevoel had dat ik moest overgeven. Nu heb ik juist moeten overgeven omdat ik heel de tijd moest kuchen en dat was wel ff shokeren want ik kon paar seconden bijna niet ademen omdat er dus zoveel slijm in mijn keel zat, dus ik gaf over (niet echt veel en was toch maar waterig) en mijn slijm (de slijm die ik dus waarschijnlijk heel de tijd inslikte) was ook weg maar nu is mijn keel een woestijn en het voelt hard en opgezwollen aan. wat moet ik doen??? want de trukjes met honing en een opgerolde theezak of gorgelen met zout water helpt dus NIET! moet ik nu naar de huisarts gaan of gewoon naar de apotheek?? het doet ongelofelijk veel pijn ik kan nu bijna niet meer slikken HELP!!!!

(ik neem dafalgans en neurofens maar dat helpt dus niet en je moet weten dit de 1e keer is dat het ZO erg is) HEEELLPPP ALSTUBLIEFT IK KAN DIT NIET MEER UITSTAAN!! :( :( :'( :'(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.9K

Antwoorden (2)

Naar de dokter gaan ! Als ik keelontsteking heb heb ik dezelfde symptomen als jij, dus het zou kunnen dat je een keelontsteking hebt. Hoe dan ook, je lichaam is ziek, de thuismiddeltjes werken niet en je wilt graag dat het overgaat, dus ik raad je echt aan om naar de dokter te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je hoeft niet naar de dokter.
Nog niet tenminste.
Je temperatuur is tamelijk normaal, dat noemen ze lichte verhoging.
Bij een echte keelontsteking kan die tot 39 of 40 graden oplopen.
De klachten van een lichte keelontsteking verdwijnen meestal vanzelf na enkele dagen tot een week. Om de pijn tegen te gaan kun je paracetamol gebruiken. Behandeling met antibiotica is maar zelden nodig. Meestal wordt keelpijn veroorzaakt door een virus en antibiotica werken daar niet tegen.

•Koud drinken of een waterijsje willen de pijn wel eens verzachten. Ook zuigen op een dropje of een zuigtablet kan de pijn verlichten.
•Gorgelen met zout water smaakt niet zo lekker, maar sommige mensen hebben er wel baat bij. Je krijgt een juiste zoutoplossing als je in een glas warm water een theelepeltje zout oplost. Gorgeldranken uit de winkel werken niet beter, maar ze smaken wat lekkerder.
•Gun jezelf rust als je voelt dat je dat nodig hebt. Zeker als je koorts hebt en jezelf niet lekker voelt.
•Voorkom extra irritatie van de keel door roken of veel praten.
•Als de pijn erg hinderlijk is kan een pijnstiller helpen, bijvoorbeeld paracetamol.
DUS:
•Raadpleeg de huisarts als de klachten langer dan een week duren of wanneer de keelpijn gepaard gaat met hoge koorts, er gewrichtsklachten zijn of je je erg ziek voelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Zo die 3 punten staan er alvast. (Het aanklikken van punten is niet helemaal meer zoals het hoort te gaan bij de nieuwe site, maar je hebt ze verdiend. Als ik drie maal of twee maal kort na elkaar klik komen de punten aanvliegen. Leuk hè!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog leuker, Ivana, zou het zijn als die punten ook bleven staan.
Maar helaas, het is een bug in het programma en....er blijft
er gewoon maar een staan. Maar toch bedankt daarvoor!
Ivana
11 jaar geleden
Jammer nou ;-(