Heeft het zin om een mitella te gebruiken?

Ik heb de laatste tijd last van mijn schouder/bovenarm, maar heb pas over twee weken een afspraak in het ziekenhuis.
Heeft het zin om in de tussentijd een mitella te gebruiken?

crispy
een jaar geleden
Ik zou met die vraag naar de huisarts gaan. Daar kan je waarschijnlijk veel sneller terecht.
tinus1969
een jaar geleden
Eens. En die kan je arm zien en onderzoeken.
Berkel50
een jaar geleden
Zou geen mitella of sling gebruiken, daar wordt je schouder stijf en inmobieler van.
Uiteraard is een bezoek aan de huisarts aan te raden.
Hij/zij weet wat het beste voor je is.
Ritsuka
een jaar geleden
Kan een huisarts of fysio niet eerder kijken?

Antwoorden (1)

Afhankelijk van de ernst van de aandoening kan het wel of niet zin hebben een mitella te dragen. Als je een positief effect verwacht dan is dragen van een mitella aan te raden.
Je kunt ook overwegen te kiezen voor een eenvoudiger vorm van ondersteuning: een sling.
een jaar geleden
Abcde
een jaar geleden
Als je een positief effect verwacht, dan is het dragen van een mitella aan te raden zeg je. Is het niet aan een arts om dit effect in te kunnen schatten? Het dragen van een mitella kan in veel gevallen helpen, maar er zijn zeker aandoeningen die zonder mitella beter genezen. In bepaalde gevallen is bewegen en daarmee de doorbloeding stimuleren van het aangedane lichaamsdeel een betere keuze dan rust houden. Zonder te weten wat de vraagsteller mankeert is hier geen goed advies te geven, het lijkt mij dus beter dit aan een arts over te laten.
SentWierda
een jaar geleden
@Abcde. In z'n algemeenheid kan een arts een goed advies geven,
Maar er zijn gevallen bekend waarin de patiënt een betere inschatting kan maken dan de arts.
(Ik heb zelf met een mitella en een sling gelopen.)
Abcde
een jaar geleden
Sent Wierda, we weten niet waar de pijn vandaan komt. Er kan van alles aan de hand zijn, van een verrekte spier, slijmbeursontsteking, gewrichtsontsteking, tot erger, of minder erg. Door zelf te beslissen rust te houden, of juist veel te bewegen terwijl dat niet past bij de behandeling van de aandoening, kan het herstel langer duren, of juist belemmerd worden. Het zou me trouwens niets verbazen als de vraagsteller al advies van de huisarts heeft gehad, aangezien vraagsteller is doorverwezen naar de polikliniek in het ziekenhuis.
tinus1969
een jaar geleden
Min: Geen antwoord.
Abcde
een jaar geleden
Ook van mij een min, de reden daarvan heb ik duidelijk gemaakt in eerdere reacties, zolang je niet weet wat de vraagsteller mankeert, is een goed advies geven niet mogelijk.