Kan ik iets desinfecterends in zitbad doen ter verkoming van infecties ?

in mijn lies en op mijn billen zitten open steenpuisten, plv huisarts gebeld en nu moet ik in een zitbad kan ik een desinfecterend middel toevoegen en door de pleisters zijn de plekken heel schraal geworden kan ik daar gewoon bodylotion op smeren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Er is een soort trekzalf, dit is een zwarte zalf, dus altijd een pleister erop doen i.v.m. vlekken in kleding.
Deze kun je op steenpuisten doen.
Als je in bad wil zitten kun je ook zeezout nemen.
Puisten op billen en lies worden ook wel veroorzaakt doordat je niet tegen het materiaal kun van het ondergoed wat je draag, dus stap eens over op heel iets anders.
Dus bijv, alleen katoen of alleen synthetisch.
Het is het proberen waard.

Toegevoegd na 2 minuten:
Trekzalf is van het merk: Daro

Toegevoegd na 1 dag:
Net nog even geinformeerd bij iemand met hetzelfde probleem. Hij gebruikte iets van farm uiercreme en verwisselde 2 a 3 x per dag van ondergoed. En wat heel belangrijk was: Niet teveel katoenen ondergoed dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom denk je dat bij heel veel mensen hun puisten stukken minder worde als ze in zee gaan zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt pijnlijk was ging er niemand met puisten in zee
zwemmen.

Andere antwoorden (6)

Groene badendas werkt goed. Dit wordt vaak gebruikt in bad, voor mensen met wonden en ontstekingen, en inderdaad ook steenpuisten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om de steenpuist heen, kan je het beste uiercreme smeren. Niet op de puist zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord!
Je zou een bad met soda kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan inderdaad ook niet veel kwaad verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen.....Droogt de huid enorm uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een langdurig bad nemen droogt de huid sowieso uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het droogt de huid nog sneller uit, krijg je echt last van. Niet doen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je iets aan onderstaande link http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Puistjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google eens op "soda droogt huid uit" dan zie je dat het zo is. Soda wordt ook gebruikt als ontvetter voor bv de gootsteen. Ik werk in de zorg en heb veel voeten gezien die in de soda hebben gezeten. Helemaal uitgedroogd. Sindsdien adviseren we het niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal platje,de chirurg waar ik een aantal maanden ben geweest zei dat weken in soda of waspoeder achterhaald is en slecht voor de huid.
Tegenwoordig wordt er geadviseerd om in gewoon water te weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is naar iets desinfecterend in bad door het water, dan is het antwoord soda wel goed! Ongeacht jullie bevindingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet door mijn bevinding,maar op advies van de chirurg.
Soda is zeker goed, maar volgens mijn huisarts is biotex (om je kleding te wassen) nog beter trekt alle rotzooi er snel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klinkt voor anderen vreemd, maar biotex wordt wel gebruikt bij ontsmetten van wonden en geadviseerd door de dokter! +
Je kunt er Dettol indoen of groene Biotex. Als de huid van de pleisters echt kapot is dan liever niets er op smeren anders eventueel wat vaseline.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dettol lijkt me niet goed....
Betadine scrub in bad, trekzalf op de steenpuist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me niet slim op een open steenpuist trekzalf te-doen
gelezen: een aftreksel van klimop. Nooit zelf uitgeprobeerd