pijnlijke schimmelinfectie in de vagina, hoe lang kan zoiets duren?

ik heb 2 keer in 3 weken een antibiotica gebruikt , daarna kreeg ik een schimmelinfectie en een geiriteerde slijmvlies in mn vagina omdat ik wat agressief ben geweest tijdens het af vegen soms doe ik het onbewust. HA zei dat het zeer rood en geiriteerd is heb fluconazol gekregen maar nog niks gemerkt niet veel ik kan niet zitten en slaap zonder ondergoed iemand nog tips het doet zo erg pijn ze zei dat het van zelf moet herstellen omdat het geiriteerd is . het is alleen inwendig het brand ook heb geen jeuk hoelang kan zo iets duren iemand ervaring. me huisarts heeft alles gedaan om te helpen blijkbaar komt het ook door de antibiotica morge ben ik daar klaarmee ik ben zo bang dat het niet overgaat

2.2K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Denk dat het niet zomaar vanzelf overgaat. Candidaovergroei begint in je darmen. Antibiotica verstoren je darmflora en ontregelen nog veel meer. Probiotica kunnen helpen maar waarschijnlijk is er meer nodig. Ook pilgebruik kan candidagroei bevorderen.

Antwoorden (2)

Ik heb datzelfde in mijn mond meegemaakt....Ik had een ontsteking en kreeg 2 keer een anti-bioticakuur...3 weken na mijn laatste kuur werd het pijnlijke mondgevoel minder. Ik moet nog wel uitkijken met scherp eten maar verder kan ik alles weer eten. Ik vermoed dat het bij jou ook even tijd nodig heeft maar k ben geen dokter. En anders weer terug naar je huisarts! Ik weet uit ervaring dat een schimmelinfectie erg hardnekkig kan zijn.... Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
sibel1990
2 jaar geleden
vervelend zeg! dankjewel pijn word ene keer heftig andere keer zakt het veel kan ze nie meer doen denk ik omdat het inwendig is heb alleen fluconazol
Dit kan met de zuurgraad in je vagina te maken hebben. Probeer het volgende eens:
Smeer je vagina gedurende een paar dagen enkele keren per dag in met yoghurt. Het maakt volgens mij niet uit welke yoghurt precies maar wel yoghurt zonder smaakje.
Ik had zelf een jaar lang soortgelijke klachten en heb allerlei middeltjes van de huisarts gekregen tegen schimmel maar die hielpen niets. Toen kreeg ik de tip over yoghurt. Ik was na 3 dagen van mijn klachten af. De yoghurt schijnt de zuurgraad te reguleren. Het kan geen kwaad en het kost bijna niets.
Toen ik dit later aan mijn huisarts vertelde zei deze dat het een oud huismiddeltje was waar hij helemaal niet meer aan gedacht had.
Toegevoegd op 25 maart 2022 17:18: tekst
2 jaar geleden
sibel1990
2 jaar geleden
pijn is wel inwendig moet ik het dan eromheen smeren. geen andere keus zo kom ik ook nie ver is gruwelijk pijnlijk denk dat u gelijk heeft
Pieterke
2 jaar geleden
Je moet de yoghurt inwendig smeren en ik zou er ook wat omheen smeren. Het kan een beetje prikken bij het aanbrengen omdat e.e.a. nu geïrriteerd is.
Succes!
sibel1990
2 jaar geleden
dankjewellllll