Als ik mijn hoofd beweeg dan kraakt het. Hoe kan dit? Zie uitleg.

Het maakt niet uit of ik van links naar rechts beweeg of andersom en ook bij "ja knikken" kraakt het. De ene keer is het kraken veel erger dan de andere keer. Het klinkt alsof ik een papieren zak in elkaar frommel. Dat kraakt ook zo. Ik heb dit al zo'n 30 jaar. Ik ben mijn hele leven eigenlijk vrijwel onafgebroken een klein beetje neusverkouden. Dat zal er dus wel mee te maken hebben. Ik heb destijds geen oorontsteking gehad, het is gewoon ineens gekomen.
Ik heb er geen hinder van dus het is geen probleem verder maar ik wil gewoon eens kijken wat men hier op GV er van zegt. De huisarts weet ook niet wat het is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
35.1K

Het beste antwoord

Het zou kunnen zijn dat je een slijtage, dan wel een lichte beschadiging aan de atlas en of draaier hebt, (halswervels).
Horen anderen die in jouw nabijheid zijn, dit ook?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoor het alleen zelf kraken.

Andere antwoorden (1)

De nek is aan veel beweging onderhevig en naarmate je ouder word kan er in meer of mindere mate slijtage optreden in o.a de nek.

Ook kunnen gewrichten zonder slijtage krakende geluiden bij beweging voortbrengen.
zolang er geen (ernstige)pijn bij gevoeld word is een doktersbezoek niet nodig.

Toegevoegd na 3 minuten:
trouwens:bij mezelf kraakt mijn nek ook stevig,net als mijn schouder en knieën.
sommige mensen kraken wat meer als de ander ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kraken zit echt in mijn hoofd. Mijn nek kraakt niet.
En ja, zo langzamerhand kraakt bij mij ook alles doordat ik osteofyten heb. Maar het gekraak in mijn hoofd heb ik al zo'n 30 jaar en die andere klachten pas sinds kort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoor me nek ook in mijn hoofd.het geluid word geleid