Hoe ernstig is mijn oogontsteking?

Ik heb karton in mijn oog gekregen verder hele dag nergens last gehad totdat ik opstond met een rood tranend oog maar er zit niks meer in zo voelt het wel ik loop hier nu 1,5 dag mee de pijn is wel minder alleen mijn vraag is moet ik hiermee naar de huisarts of heelt dit vanzelf
Verder kan ik er gewoon mee kijken

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.7K
Pieterke
2 jaar geleden
Je moet niet wachten maar morgen gelijk aan afspraak met je huisarts maken.

Antwoorden (1)

Zoveel pijn kan wijzen op een glaucoom, keratitis of iritis. Dus een bezoek aan een arts is zeker gewenst.
Thuisarts: neem bij een rood oog altijd contact op met de huisarts als u pijn heeft.
SimonV
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Het is niet heel pijnlijk gewoon irritant gevoel. Is er misschien iets wat het sneller kan laten genezen ik kan pas over 2 dagen naar de huisarts ivm corona…
SimonV
2 jaar geleden
De Thuisarts zegt:
• Maak het oog een paar keer per dag schoon met kraanwater.
• Draag geen contactlenzen.
• Voorkom besmetting van uw andere oog en andere mensen. Was regelmatig uw handen en wrijf niet in uw ogen. Gebruik aparte handdoeken voor uzelf.
• Antibiotica zijn meestal niet zinvol. Ze kunnen irritatie in het oog en een allergische reactie geven.