Wat kan nekpijn door botsautos zijn?

Hey,
Ik ben laatst naar de kermis geweest en heb in de botsauto’s gezeten. Tijdens de derde keer in de botsauto’s kwam er een auto achter me en voor me die tegen onze botsauto botste. Mijn hoofd ging dus naar voor en dan terug naar achter. Na een dag voelt mijn nek stijf aan en spierpijn. Ik kan mijn hoofd wel nog bewegen maar doet wel pijn. Iemand die weet wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4.1K
Ritsuka
2 jaar geleden
Laat dit door de huisarts beoordelen, in plaats van het te vragen aan onbekende mensen online
tinus1969
2 jaar geleden
Klinkt als een mogelijke whiplash; idd huisartsenwerk.

Antwoorden (1)

Dit zou een whiplash kunnen zijn. Deze ontstaat vaak als de nek met een forse kracht van voren naar achter wordt bewogen, waardoor de spieren en banden in de nek uitrekken. Een gevolg hiervan is vaak nekpijn. Meestal ontstaan dergelijke nekklachten na een aanrijding, maar dit kan ook ontstaan door bungeejumpen, een botsauto op de kermis of een sportongeval.
Lichamelijke symptomen kunnen zijn:
• Nekpijn
• Stijfheid in de nek
• Hoofdpijn
• Moeilijk definieerbare pijnen in rug en soms in ledematen
Maak dus een afspraak met de huisarts.
SimonV