Waardoor kan mijn menstruatiecyclus zo onregelmatig zijn?

Ik ben 28 jaar en heb altijd al een zeer onregelmatige cyclus gehad (tussen de 25 en 50 dagen) met veel menstruatiepijn die altijd een week eerder begint. Na de 3e menstruatiedag verdwijnt de pijn. Ik heb nooit de pil gebruikt en heb een gezonde BMI. Ik ben langs de gynaecoloog geweest en heb een inwendige echo gehad. Volgens de gynaecoloog zag alles er goed uit en moest ik me niet druk maken. We dachten voor de inwendige echo aan PCOS, maar buiten het feit dat mijn cyclus onregelmatig is heb ik geen last van overbeharing en heb ik een gemiddelde hoeveelheid eicellen in beide eierstokken.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe krijg ik mijn cyclus een beetje regelmatig?

PS. Ik zit btw nu op pre menstruatiepijn op dag 5. Mijn laatste keer ongesteld zijn was op 13 maart.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Oligomenorrhea#Causes
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik denk dat je het beste verder kan zoeken met je arts samen of misschien met een andere arts. Het zou zoveel verschillende dingen kunnen zijn dat ik niet denk dat je er zonder verdere onderzoeken achter zal kunnen komen.
nounka
3 jaar geleden
Veel meisjes die pijn hebben gaan daarom de pil slikken. Het zorgt voor minder erge pijn al is dat niet de reden waarom die pilletjes gekend staan, voor vele is die bijwerking een reden om ermee te beginnen. Misschien een ideetje.

Antwoorden (1)

Er hoeft niet áltijd wat achter te zitten. Je wordt in ieder geval ongesteld, iedere vrouw is anders.