Wat kun je zelf doen tegen een flink puistje op de rug?

Wat kun je zelf doen tegen een flink puistje op de rug? Het zit op het schouderblad, net onder de nek en bloedt al ongeveer een maand met enige regelmaat. Rondom lijkt ineens dikker/opgezet, maar niet zo zin om naar de dokter te gaan.
*voor zoiets kleins

ronron1212
3 jaar geleden
Zou toch maar eens je huisarts opzoeken.
Ritsuka
3 jaar geleden
Als jij er al een maand last van hebt, dan is het tijd voor de huisarts.

Antwoorden (2)

Wat je ZELF kunt doen, is ontsmetten en een pleister plakken, zo dat er geen kleding schuurt.
Maar het advies is toch even naar de huisarts, want dikker/opgezet duidt toch op een ontsteking.
3 jaar geleden
Misschien ben je wel gestoken door een teek. Ik zou toch naar de huisarts gaan, want in dat geval moet je een antibioticum krijgen, anders grote kans op ziekte van lyme.